پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| سهم بانوان مازنی در فعالیت‌های اقتصادی کارآفرینانه افزایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سمیه قاسمی طوسی بعد از ظهر امروز در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین مازندران با اشاره به نقش بانوان کارآفرین در توسعه اقتصادی مناطق اظهار داشت: چهار درصد روسای اتحادیه صنفی مازندران متعلق به بانوان فعال اقتصادی است.

وی افزود: چهار درصد جمعیت معدنداران، 30 هزار بافنده بانو، 75 درصد مجتمع‌های قالیبافی استان را جمعیت بانوان کارآفرین تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه بانوان در صحنه‌های اجتماعی حضوری پررنگ دارند، تصریح کرد: زنان جامعه باید دارای فرصت، مصونیت و حقوق اجتماعی برابر مردان باشند.

لیلا واثقی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه نرخ بهره بانکی به بانوان کارآفرین کمتر از سایر تسهیلات است افزود: تسهیلاتی که به بانوان کارآفرین اعطا می‌شود بین شش ماه تا یک سال تنفس بازپرداخت دارد.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه اشتغال روستایی تسهیلات مشاغل به بانوان روستایی اعطا شده است گفت: تسهیلات مشاغل خانگی نیز به بانوان استان داده می‌شود تا این افراد نیز بتوانند در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ماندران با اشاره به اینکه توسعه اشتغال خانگی و طرح‌های پشتیبان برای بانوان تقویت شده است تصریح کرد: تسهیلات خوداشتغالی به بانوان مددجوی مازندران تا سقف 200 میلیون ریال نیز داده می‌شود.

واثقی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه زنان سرپرست خانوار استان نیز با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: این میزان تسهیلات سه میلیون تومان و با بهره 3 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در طرح کارورزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تسهیلاتی اعطا می‌شود تصریح کرد: طرح مهارت‌آموزی بانوان از طریق فنی و حرفه‌ای مازندران به بانوان استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه طرح بهین یاب نیز برای بانوان کارآفرین قابلیت اجرایی شدن دارد، افزود: تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی باید در بین بانوان نیز تقویت شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.