پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| با وحدت و همدلی می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی امروز در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران مازندران اظهار داشت: هدف دشمن ساقط کردن کشور بوده و ما برای کشور خون دادیم و اکنون چیزی که نیاز داریم وحدت و همدلی است. عرضه  و تقاضا وقدرت خرید نقش مهمی در بازار دارند که باید قدرت خرید ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته 400 میلیون دلار صادرات محصولات مختلف در استان داشتیم باید ببینیم به کدام کشورها صادر کردیم و در ازای صادرات چه چیزی وارد  شد تا رشد توسعه اقتصادی را محقق کنیم.

اسلامی گفت: تراز مالی دولت مثبت  و پاک بوده و هیچ بدهی خارجی ندارد.  باید راندمان و بهره وری را افزایش دهیم و  کارت‌های بازرگانی به اهلش سپرده شود و دانش بنیانی بودن را توجه کنیم و به ظرفیت بازار اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحریم از اهداف دشمن جهت از بین بردن مقبولیت نظام است، ادامه داد: زمانی که ضعیف بودیم دشمن هیچ غلطی نکرد اکنون که قوی هستیم باز دشمن نمی تواند کاری کند.

اسلامی تصریح کرد: در دنیای توسعه یافته کسی  وارد دنیای تجارت  می‌شود که  شرایط حکومت، بازار، تکنولوژی و  رقبا را در نظر  بگیرد.

وی افزود: دچار وضعیتی شدیم که  باید بدانیم دولت توانمند، ملت توانمند و ملت  توانمند نیز دولتی توانمند می‌خواهد. دشمن اذعان کرد تورم موجب نارضایتی مردم می‌شود به همین دلیل در شرایط  اقتصادی ابرتورم را تزریق کرد که باید بدانیم هزینه‌هایی که پرداخت می کنیم هزینه اسقلال است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم در استان در زمینه رفع مزاحمت‌های صنعتی گام برداریم و   10 مشکل اساسی واحدهای صنعتی مانند بیمه، مالیات، قانون کار، بانک‌ها،مشکلات حقوقی ودیگر موضوعات  در حال بررسی است.

استاندار گفت: ساختار حقوقی و مالی را اصلاح  و از بازار پول و مالی به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم و هلدینگ‌هایی را به وجود آوریم تا چرخه توسعه را گسترش دهیم که باید گره کور و موانع توسعه را برطرف کنیم.

کاهش فاصله میان مسئولان و صنایع

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اکنون در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم که دشمن بدخواه وعهد شکن بر ما وارد کرد که خوشبختانه اقتصادمقاومتی در تمام بخشها ملموس است.

محمدپور افزود: کشاورزی با بومی شدن خودکفا شد و در بخش گردشگری نیاز به گردشگر خارجی نیست اما اکنون بیشترین فشار در بخش صنعت است  که باید با کارشبانه روزی توطئه‌های آنان راخنثی کنیم.

وی بیان کرد: باید در جنگ اقتصادی فاصله‌ها را  میان مسئولان و صاحبان صنایع کم کنیم که در استان با پیگیری استاندار  بیش از70 پروژه اقتصاد مقاومتی رصد می‌شود و نخستین بخش حوزه صنعت و معدن و تجارت است

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.