پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| استان‌های روسیه به دنبال توسعه روابط تجاری با شمال ایران هستند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران اظهار داشت: با پیچیدگی فرآیندها سرمایه‌گذار را فراری ندهیم و جذب سرمایه‌گذار به معنای واقعی عملیاتی شود.

وی خواستار فعالیت بیشتر و جدی تر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان شد و گفت: ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را توامان دنبال کنیم.

استاندار مازندران بر ساده‌سازی فرآیندها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: برای تغییر کاربری پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی باید برنامه‌ریزی دقیقی شود تا در اسرع وقت مجوزها صادر شود.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نیروگاه‌ها با مقیاس کوچک باید زمینه تولید دو هزار مگاوات برق جدید فراهم شود.

اسلامی، خواستار پایش دقیق تسهیلات و اراضی برای تحقق تعهد توسط سرمایه‌گذاران شد و گفت: سرمایه‌گذاران زیادی در حال مراجعه برای سرمایه‌گذاری هستند اما باید خوب هدایت شوند و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی باید فعال‌تر به میدان بیاید.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد: با پیگیری جدی، فراخوان سرمایه‌گذاری در راه آهن برقی تهران- شمال و راه آهن برقی نوار ساحلی هر چه سریعتر منتشر شود.

وی بر استفاده از ظرفیت میانکاله برای سرمایه‌گذاری در شرق استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم از فرصت روسیه برای سرمایه‌گذاری بیشتر استفاده شود چرا که سه استان روسیه به دنبال توسعه روابط تجاری با استان‌های شمال ایران هستند و باید از این فرصت درست استفاده کنیم.

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.