پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| آیت‌الله نوری همدانی: علمای جامعه در معرفی بیشتر دوست و دشمن به مردم تلاش کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌‌الله‌ حسین نوری ‌همدانی امروز در همایش سفیران هدایت سربازان ولایت در مصلای ساری افزود: معنویتی که ائمه اطهار(ع) داشتند مردم توقع دارند که علما و روحانیون هم آن را داشته باشند.

وی خواستار ارتباط‌گیری بیشتر علما با نهج‌البلاغه شد و گفت: امام علی(ع) می‌خواهد که علما چراغ هدایت جامعه باشند.

نوری همدانی با اشاره به اینکه مردم هم همراه انقلاب اسلامی بودند، افزود: در حال حاضر باید دشمنان و دوستان را بشناسیم، انقلاب اسلامی همه مستضعفان و محرومان جهان را امیدوار کرده است.

وی مدیریت طلاب را وظیفه‌ای سنگین دانست و گفت: نیاز به تأسیس حوزه‌‌های بیشتری داریم و دولتمردان کمک بیشتری در این زمینه باید داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم مازندران از نظر تعهد به انقلاب با تقدیم جانانه شهدا، سابقه بسیار درخشانی دارند گفت: مردم مازندران بسیار پارسا هستند و شهدا و آزادگان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده و علمای بزرگی نیز در این استان تربیت‌ یافته است.

وی با بیان اینکه خطه مازندران خطه دین، تعهد، انقلاب و جوشش است افزود: باید سعی کنیم خدمتگذار مردم باشیم، درب خانه آیت‌الله کوهستانی(ره) به روی مردم باز بود و این شیوه در حال حاضر باید در بین علما و روحانیون مورد استفاده قرار گیرد.

نوری همدانی با بیان اینکه علمای اسلام دارای جایگاه بلندی هستند گفت: از هیچ صنفی جز علما در فرهنگ اسلام تکریم و تعظیمی به‌عمل نیامده است.

کمبود آب دغدغه اصلی مازندران

محمد اسلامی نیز با بیان این که مازندران سرزمین علویان است که مردم آن در طول تاریخ برای حفظ و نشر تشیع جانفشانی کردند افزود: افتخار مردم مازندران پایبندی فرهنگی و عقیدتی به اسلام ناب محمدی است.

اسلامی با اشاره به این که مردم مازندران در روند پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش آفرینی ویژه داشتند گفت: مازندرانی‌ها با حضور معنادار خود، خط شکن جبهه‌ها بودند و در این مسیر، ده هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و در جبهه‌های مقاومت نیز به حضور و پایمردی خود تداوم بخشیدند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در تمام بزنگاه‌های تاریخی خوش درخشید و می‌درخشد، تصریح کرد: مازندران در صحنه‌های تاریخی نظیر انتخابات با مشارکت بیش از 92 درصدی، حضوری حماسی و درخشان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران در مقابله با بی‌سوادی رتبه نخست کشور را داراست و رشد قابل توجه قشر تحصیلکرده را در استان شاهد هستیم.

استاندار از بیکاری و کمبود آب به‌عنوان دغدغه‌های اصلی استان یاد کرد و گفت: با فرهنگ نفیس مردم مازندران و اعمال مدیریت تلاش داریم با ساز و کارهای جایگزین از طریق توسعه مشاغل خرد و خانگی که با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت تدبیر و امید حمایت می‌شود، ایجاد اشتغال کرده و نرخ بیکاری را کاهش دهیم و مازندران بر اساس گزارش مرکز آمار موفق شده در سال 96 نرخ بیکاری را کاهش دهد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.