پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| آثار برتر هنری دانشجویان کشور در ققنوس تجلیل شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رضا یوسفی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری بسیج دانشجویی کشور تحت عنوان ” قفنوس ” با بیان اینکه جشنواره‌های استانی در هر استان سال گذشته برگزار شد، اظهار داشت: آثار برگزیده به دبیرخانه مرکزی فرستاده شد که شامل سه هزار اثر بوده است.

وی با بیان اینکه 250 اثر در داوری اولیه به مرحله نهایی رسیدند، افزود: هیئت داوران به ریاست استاد جاوید 64 اثر را به عنوان اثر برتر دانستند که امروز از آنها تقدیر شد.

یوسفی به زمان داوری اشاره کرد و گفت: داوری اولیه در استان‌ها در دو ماه صورت گرفت و سعی کردیم که در زمان مناسب داوری آثار کشوری نیز صورت گیرد.

یوسفی به استان‌های شرکت کننده در جشنواره اشاره کرد و گفت: از 23 استان شرکت کننده در جشنواره ققنوس 18 استان برگزیده شدند که نشان از استعدادهای قابل توجه دانشجویان سراسر کشور دارد.

دبیر جشنواره هنری دانشجوی ققنوس افزود: استان لرستان با هفت برگزیده استان البرز با 6 برگزیده و استان‌های اردبیل و ایلام با پنج برگزیده رتبه‌های اول تا سوم جشنواره را در بخش برگزیده‌ها به خود اختصاص دادند.

هنر متعهد در خدمت جامعه

نماینده هیئت داوران سومین جشنواره هنری دانشجوی ققنوس با بیان اینکه هنر متعهد و طعمی از شناختاست و هنرمند می‌تواند آن را به جامعه بشناساند، گفت: هنر متعهد منع کننده نیست بلکه زیباست و نظم دهنده به زیبایی‌ها است.

هوشنگ جاوید افزود: آنچه در هنر رقم می‌خورد تافته ای است که در نظام زندگی انسان قرار دارد. هنر متعهد هرگز نمی‌تواند جامعه گریز باشد و تخریب جامعه در مرام هنر متعهد نیست بلکه هنر تأثیر چشمگیری در پیشرفت جامعه دارد.

این هنرمند باسابقه تاکید کرد: هنر متعهد موجب پویایی جامعه و بالندگی انسان های آن می شود پس چه خوب است که هنر و تعهد را با هم به فرزندانمان بیاموزیم.

وی افزود: امید است برگزاری این جشنواره در راستای ترویج آرمان‌های انقلاب گام های موثری برداشته باشد. جاوید با بیان اینکه بیش از 25 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ققنوس ارسال شده است، گفت: در بخش‌های مختلف هنری از داوران مجرب برای داوری دعوت کردیم که از بین 250 اثر منتخب برگزیده شده 64 اثر را شایسته و حائز رتبه برتر دانستیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.