پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|پایگاه‌های امدادی در مناطق کوهستانی غرب مازندران احداث می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، مجتبی اکبری امروز در مراسم افتتاحیه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دهستان جنت رودبار اظهار داشت: نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستانی رامسر با اعتبار 400 میلیون تومان در روستای ییلاقی لیماکده ساخته شد.

وی افزود: مرحله  نخست این پایگاه در کمتر از یک سال ساخته شد و بزودی در دیگر نقاط کوهستانی و دور دست شهرستان رامسر چنین پایگاه‌های مجهزی را احداث خواهیم کرد.

اکبری با بیان اینکه اقتصاد مازندران مبتنی بر گردشگری است، تصریح کرد: لازمه توسعه گردشگری ایمنی و امنیت است که در این راستا جمعیت هلال احمر در تلاش است زمان رسیدن امدادگر به مصدوم را به کمنرین زمان برساند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: یکی از اهداف هلال احمر آموزش به همه مردم است تا هر فرد خودش امدادگر باشد که در این راستا احداث خانه هلال در مناطق مختلف استان گسترش خواهد یافت.

آغاز گازرسانی به ییلاقات رامسر

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دهستان جنت رودبار به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی شاهد حضور سالانه چندین میلیون گردشگر داخلی و خارجی است، افزود: باید در نقاط مختلف شهرستان بسترهای لازم را برای میزبانی از مسافران فراهم کنیم که در این راستا مدیریت شهرستان نگاهی کاملا یکسان به تمام مناطق شهری و روستایی رامسر دارد.

آزاد گفت: تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل نیازمند مطالبه‌گری عمومی و پیگیری مداوم مدیران است.

فرماندار رامسر جنگل دالخانی و دهستان جنت رودبار را کریدور سبز و بی نظیر دانست و با بیان اینکه این منطقه دارای بیش از 30 روستا و آبادی است، تصریح کرد: صنایع دامی و کشاورزی در کنار صنعت گردشگری از جمله مهم ترین محصولات این منطقه است.

وی گفت: پروژه بزرگ و دشوار انتقال آب گیاش به 10 روستای دهستان جنت رودبار در مدت اخیر صورت گرفت که فاصله ای 25 کیلومتری از لابلای کوه‌های منطقه طی کرده است.

آزاد با بیان اینکه برای برق‌رسانی به دالخانی اعتباری یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است، اذعان داشت: پروژه رفع ضعف ولتاژ برق دهستان جنت رودبار نیز توسط اداره برق رامسر و کتالم و ساداتشهر به پایان رسید.

وی، گازرسانی به دهستان‌های کوهستانی رامسر را از دیگر برنامه‌های شهرستان دانست و گفت: مصمم هستیم عملیات اجرایی گازرسانی به ییلاقات را در سال جاری آغاز کنیم.

فرماندار رامسر گفت: هرکسی بخواهد با توسعه روستا مخالفت کند مقابلش می ایستیم و هزینه اش را نیز پرداخت می‌کنیم.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.