پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|مجلس بزرگداشت عضو فقید شورای نگهبان در ساری برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم بزرگداشت مرحوم محمدرضا علیزاده قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار مازندران، آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه، مردم و مسئولان استان و شهرستان در مسجد جامع ساری برگزار شد.

در این مراسم که از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار مازندران، ستاد دهه غدیر کشور و دفتر آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه برگزار شد، آیت‌الله شرف‌الدین نظری خادم‌الشریعه در سخنانی گفت: دنیا دار امتحان است و مرگ امری انتخابی و‌ ارادی برای بشر نیست، بلکه همه اینها دست خدا است و خداوند اختیار افعال بشر را به خود او داد تا بشر با اراده انجام دهد تا در روز قیامت بتواند جوابگو‌ باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند در قرآن شریف می‌فرماید آن مرگی که بیشتر انسان‌ها از آن فرار می‌کنند عاقبت دست و‌ پاگیر آنها می‌شود و مرگ را باید به عنوان یک اصل بپذیریم که یکی از قوانین حاکم بر جهان هستی و جهان خلقت مسئله مرگ و‌ موت است دلیل آن این است که دنیا موقت است و‌ کسی نباید بماند و هر چه بخواهیم شرایط‌ زندگی را از حیث بهداشت، درمان و  رعایت مسائل سلامت بپردازیم مرگ فرا می‌رسد.

وی تصریح کرد: انسان در زندگی خود می‌تواند چگونه مردن را انتخاب کند و‌ با زندگی سعادتمندانه، مرگش عاقبت بخیری و‌ سعادت بخیری داشته باشد‌.

نظری با اشاره به سوم خرداد و‌ سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: یادی کنیم از شهدا که برای مملکت و حفظ عظمت مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند‌ و شهادت را برگزیدند تا ما با آرامش به خدمت بپردازیم که مرحوم‌ علیزاده نیز خود از خانواده شهدا بودند. شهادت مرگ سرخ است که شهدای ما این درس را از مکتب امام حسین(ع) گرفتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بعد این درجه مرگ سعادتمندانه است که خیر و خدمت انسان را به این مقام‌ می‌رساند، افزود: خدمت همان عمل صالحی است که انسانها باید از این فرصت عمر استفاده کنندتا به کمال برسند.

‌این عالم مازندرانی ادامه داد: شورای نگهبان رکن اصلی نظام است  و مرحوم علیزاده 30 سال در شورای نگهبان به درستی و با جایگاه درست خدمت کردند. همان خدایی که زندگی را آفرید مرگ را ‌آفرید تا بی‌اعتباری دنیا را به ما نشان دهد تا به دنیا و زندگی چند روزه مغرور نشویم‌‌.

‌ / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.