پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: مسئولان برای اثرگذاری بیشتر در جامعه خودسازی را در خود تقویت کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله العظمی حسین‌نوری همدانی عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران در مجتمع فرهنگی اهل بیت (ع) اظهار داشت: انسان را خداوند یک موجود مسئول آفریده و امکانات در اختیار انسان‌ها و استعدادهایی که در درون انسان بوده او را به درجه تکریم و شایستگی رسانده است.

وی افزود: خداوند وسایل هدایت فراوانی را فراهم کرده تا انسان‌ها در راستای صراط مستقیم گام بردارند و به کمال برسند. مسئولیت انسان در سه بخش شخصی و فردی بیان می‌شود و انسان‌ها خام به دنیا گام بر می‌دارند و دنیا جای تکامل انسان‌ها بوده و زندگی انسان‌ها جاوید و همیشگی و محل خودسازی انسان‌ها است و هر انسانی وظیفه دارد در راه خودسازی گام بردارد.

این مرجع تقلید جهان تشییع با اشاره به اینکه انسان مسئول در گام نخست باید خودسازی را در خود تقویت کند تا در جامعه اثرگذار باشد، تصریح کرد: اعتقاد، ایمان و باور نسبت به حقایق عالم خلقت، اخلاق، روحیات و ملکات،عمل و تقوا سبب می‌شود تا انسان خود را در این عالم بسازد و برای جامعه موثر باشد.

آیت الله ‌نوری همدانی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات و بیانات فراوانی در مورد توحید و خداشناسی وجود دارد، افزود: کلاس نخست دین شناخت خداوند عالمیان بوده و در این آیات قرآنی، جلوه‌هایی از حکمت خداوند برای انسان تشریح می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان در شغل اجتماعی محوله به آنان مسئول هستند و برای خدمت به مردم باید گام بردارند، گفت: ساختن اجتماع کار آسانی نیست و مسئولان در تقویت مسئولیت اجتماعی خود باید نقش آفرین باشند و مسئولان با ایمان و متعهد باید در تقویت باور دینی خود موثر واقع شوند.

آیت الله ‌نوری همدانی با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب بارها مسئولان را به تقویت مسئولیت اجتماعی دعوت کردند، افزود: هرکس در جامعه شغلی دارد باید نسبت به ایفای مسئولیت خود نقش آفرینی صحیح داشته باشد و بر اساس اصولی مسئولیت خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب سبب تحول سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور شده است، گفت: مسئولان نظام اسلامی دارای چهره‌های انقلابی و متعهد بوده و به مفهوم واقعی کلمه باید دوستدار نظام اسلامی و دینی باشند.

این مرجع تقلید جهان تشییع با اشاره به اینکه افراد متعهد و با کمال باید در بدنه مدیریت‌های کشور گمارده شوند، تصریح کرد: مسئولان در امورات اداری خود باید دارای شاخصه تواضع باشند و نباید میز و تشکیلات انسان را مغرور کند.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید به اخلاق حکومتی امام نخست شیعیان تاسی کنند، افزود: مسئولان در پاسخگوی به برادران دینی خود باید جانب تواضع و اخلاق پیشه کنند و خدمت رسان واقعی باشند.

‌ /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.