پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زیباترین ارکیده‌های جهان در نوشهر جمع می‌شوند

0

مسئول برگزاری چهارمین جشنواره ملی ارکیده نوشهر گفت: امسال در جشنواره به غیر از گل های ارکیده محصولات و صنایع جانبی و گلهای زمستانه در غرفه‌های جداگانه ارائه می‌شود.

محمد علی گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی ارکیده ایران با همت کارگروه ارکیده، شهرداری و باغ گیاه شناسی از 16 تا 19 بهمن در شهر نوشهر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره همانند سال های گذشته از بزرگ ترین تولیدکنندگان ارکیده کشور دعوت به عمل آورده است که با حضور قوی آنها جشنواره مطلوبی  در سطح ملی اجرا خواهد شد.

وی افزود: این نوید به شهروندان داده می‌شود که امسال در جشنواره  به غیر از گل‌های ارکیده محصولات و صنایع جانبی و گل‌های زمستانه در غرفه‌های جداگانه ارائه می‌شود.

مدیر داخلی و مسئول برگزاری چهارمین جشنواره ملی ارکیده نوشهر با اشاره به اینکه هنوز تعداد غرفه‌ها مشخص نشده است و بستگی به میزان استقبال تولیدگنندگان دارد، تصریح کرد: دو سالن 300 متری سال گذشته در باغ گیاه شناسی آماده و ساخته شد و به جز آن در دو گلخانه اصلی نیز برای عرضه محصولات جانبی زینتی در حال برنامه‌ریزی است.

گلستانی از تقاضای بسیاری از شهروندان برای شرکت در جشنواره خبر داد و گفت: برای ارائه محصولات خانگی در تولید گل و گیاه تقاضا زیاد بود که به زودی غرفه‌ها، طراحی و راه اندازی شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال همانند سابق در سطح ملی انجام می‌شود، تاکید کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری‌های خوبی در بخش گل و گیاهان زینتی در سطح نوشهر و استان صورت گرفته و مردم نیز به سرمایه گذاری تشویق شده‌اند و امید است امسال نیز این تشویق و سرمایه گذاری ادامه یابد.

مسئول برگزاری چهارمین جشنواره ملی ارکیده نوشهر ادامه داد: گمان ما بر این است گلخانه‌های جدیدی در سطح شهرستان و شهر ایجاد خواهد شد و این نوید داده می‌شود که اشتغال و توسعه پایدار در قالب تولید گل و گیاهان زینتی در سطح شهرستان صورت خواهد گرفت.

گلستانی در پاسخ به این پرسش که تولید گل و گیاه و برگزاری اینگونه جشنواره تا چه میزان در اشتغالزایی تاثیرگذار است، گفت: به طور حتم اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند در میزان اشتغالزایی تاثیرگذار باشد زیرا شمال کشور قطب کشاورزی و گردشگری است و تاثیر این دو در جشنواره ارکیده بروز خواهد کرد.

وی افزود: تولید گل و گیاهان زینتی و استقبال مردم موجب تشویق سرمایه گذاران  برای سرمایه‌گذاری جدید می‌شود. همچنین حضور باشکوه بازدید کننده در فصل زمستان در قالب جشنواره‌ها می‌تواند در فصولی که گردشگر نیست فرصتی برای جذب گردشگر از سراسر کشور باشد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.