پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنده گیری 3 حلقه مار افعی گرزه ای در منزل یک نوشهری + تصاویر

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: در تماس یکی از شهروندان منطقه شمع ساحل مبنی بر وجود چند حلقه مار سمی در منزل مسکونی نیروهای آتش نشانی و حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: طبق گزارش مامور محیط بانی که برای زنده گیری این مارها به منزل این شهروند اعزام شده بود، این مارها در داخل ، زیر و بالای بخاری یکی از اتاق های منزل این شهروند به سر می بردند.

محسن سلطانی گفت: این مارها هرکدام یک متر و 28 سانتی متر تا یک متر و 48 سانتی متر طول دارند که درمیان آن ها یکی نر ، دیگری ماده و یکی هم بچه مار دیده می شود.

وی افزود: این مارها در ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی نوشهر نگهداری می شوند و از آنجایی که سم آن ها نیز خاصیت دارویی دارد طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار شد امروز به موسسه رازی استان البرز انتقال داده شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: این مار جزو مارهای سمی غیر بومی است و بیشتر در استان هایی مانند کرمانشاه ، آذربایجان و اردبیل زیست می کنند و احتمال دارد به شیوه قاچاقی یا از سوی افراد دوره گرد وارد این استان شده باشد.

محسن سلطانی افزود: این مارها از نوع بسیار سمی و خطرناک هستند و از اینکه تاکنون به ساکنان این منزل آسیب نرسانده بودند به دلیل بوده که در خواب زمستانی به سر می بردند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.