پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زدودن جهل و تاریکی از قلوب مردم رسالت روحانیت در عصر غیبت است

شب گذشته ( چهارشنبه 10 دي 13936 ) نشست طلاب و روحانیان منطقه چهاردانگه ساری با آیت الله نظری خادم الشریعه با موضوع تخصصی وقف در آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهادانگه ساري، به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله نظری خادم الشریعه شب گذشته ( چهارشنبه 10 دي 13936 ) در نشست طلاب و روحانیان منطقه چهاردانگه ساری که با موضوع نشست تخصصی وقف در آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با اشاره به خلقت خورشد، ماه و ستاره آنها را شبیه به خلقت پیامبر، ائمه معصومین(ع) و علما دانست و گفت: همان طور که این عالم به وجود خورشید، ماه و ستاره روشن و از ظلمت و تاریکی نجات می یابد، وجود پیامبر اسلام، امامان معصوم و علما باعث شده ظلمت، تاریکی و جهل از قلوب مردم زدوده شود.

 

وی افزود: وقتی قرآن و شریعت نازل شد پیامبر گرامی اسلام به عنوان تکمیل و بیان کننده کلام الهی به رسالت مبعوث شدند و بعد از ایشان این رسالت سنگین بر عهده ائمه معصوم(ع) و امروز نیز بر عهده علما و روحانیان است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه خاطرنشان کرد: در عصر غیبت رسالت سنگین تبلیغ دین مبین اسلام یکی از وظایف مهم علما و روحانیان است که باید در این عرصه پیشگام باشند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: علما و روحانیان در عصر غیبت باید با بیان کتاب خدا، تاریکی و جهل را از عقل و قلوب مردم بزدایند.

 

وی در بخش دیگری به نقش علما و روحانیان در احیاء موقوفات اشاره کرد و گفت: روحانیت و مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود جایگاه ارزشمند وقف را بیشتر برای مردم تبیین کنند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه همچنین بر ضرورت حفظ و حراست از اموال موقوفه از سوی متولیان این بخش تأکید کرد و افزود: متولیان، مصرف کنندگان و مسؤولان این بخش باید جنبه احتیاط لازم را داشته باشند.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان اوقاف باید نهایت دقت را نسبت به موقوفات داشته باشند تا حق و حقوق آن به صاحب حق برسد، گفت: نباید خدای ناکرده شاهد تضعیف حقوق موقوفات در جامعه باشیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که دین مبین اسلام در همه بخش های دینی، فرهنگی، مالی، اخلاقی، فردی، جمعی و خانوادگی بشریت را به تکامل و تعادل رهنمون می کند، ادامه داد: خوشبختانه دستورات دینی در حوزه اقتصادی نیز برای جامعه اسلامی بسیار راه گشا بوده است.

 

وی با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان در سایه تربیت اسلامی و شریعت کامل محمدی به یک جایگاه رفیع در دنیا دست یافته است، گفت: وقف یک سفره دینی تام، عام، کامل، جامع، فردی، روحی، دنیوی و اخروی برای رشد و توسعه جامعه اسلامی است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که واقفان خیر اندیش در سایه تربیت اسلامی اموال خود را برای گسترش اسلام ناب وقف می کنند، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی در راستای تربیت دینی در مسیر رشد و شکوفایی گامل بر می دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.