پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زباله‌های عفونی مطب‌ها و بیمارستانی بی‎خطرسازی شود/ دفن عادی زباله‌های عفونی قابل پذیرش نیست

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حسینعلی ابراهیمی کارنامی، در ارتباط با ساماندهی پسماند و بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی برعهده‌ تولید کننده پسماند است.

 

وی افزود: زباله‌های عفونی مطب‌ها، بیمارستانی و واحدهای خصوصی باید توسط تولیدکنندگان بی‌خطرسازی شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران خاطرنشان کرد: در صورتی زباله‌های عفونی می‎تواند به‌صورت عادی با سایر زباله‌ها مخلوط شود که به‌صورت کامل بی‌خطرسازی شده باشد.

 

این مسؤول اضافه کرد: مسؤولیت عدم بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بر عهده تولید کننده است و ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌ها جزء اولویت‌ها این سازمان‌ها باشد.

 

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: خطرات زباله‌های عفونی و دفن عادی آن بسیار زیاد است و قابل پذیرش نیست که به صورت عادی دفن شود.

 

وی با اعلام اینکه با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در ارتباط با بی‌خطرسازی زباله‌ها وجود دارد، گفت: زباله‌های عفونی نباید بدون مدیریت مناسب دفن شود.

 

به گزارش فارس، این اظهارات مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست مازندران نشان از دغدغه‌ جدی برای سامان‌دهی مناسب زباله‌های عفونی دارد و پیش از این رئیس حفاظت محیط‌زیست ساری از جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی بدون بی‌خطرسازی خبر داد.

 

در ارتباط با مقدار زباله‌های عفونی مطب‌ها اطلاعاتی در دست نیست ولی آنچه قابل ذکر است، زباله‌های عفونی مراکز خصوصی و مطب‌های ساری در حال حاضر بدون رعایت دغدغه‌های زیست‌محیطی مانند زباله‌های عادی جمع‌آوری و در منطقه چهاردانگه مازندران دفن می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.