پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زباله‌های ساری؛ ۱۳۰ کیلومتر آنطرف‌تر/ضربان قلب چهاردانگه به‌شماره افتاده

زباله شهرستان ساری به‌مدت ۱۱ سال به منطقه چهاردانگه ساری حمل می‌شود، بنا به گفته اعضای شورای شهر و مدیرعامل پسماند ساری سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای انتقال زباله به این منطقه هزینه شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: گروه مستند شبکه تبرستان امروز در محل بازدید دپوی زباله شهرستان ساری در منطقه چهاردانگه حضور یافتند.

 

این گروه که چندین مستند از وضعیت پسماند استان تهیه کرد، این‌بار برای به تصویر کشیدن وضعیت دفن زباله این منطقه در ۱۳۰ کیلومتری شهرستان ساری به همراه علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری حضور یافتند.

 

مردم منطقه چهاردانگه که مدتی است از وضعیت انتقال زباله و دفن نامناسب آن گلایه دارند نیز در محل حضور یافتند.

 

چهاردانگه‌ای‌ها خواستار جلوگیری از انتقال زباله به منطقه‌شان هستند، گلایه این مردم بارها و بارها از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد.

 

امام جمعه کیاسر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر و در روزهای اخیر در گردهمایی ائمه جمعه مازندران خواستار جلوگیری از انتقال زباله ساری به منطقه چهاردانگه شد.

 

اعتراض مردم چهاردانگه در روزهای اخیر توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در قالب تذکر به وزیر کشور و رئیس سازمان محیط زیست ابلاغ شد.

 

آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان نیز که در روزهای اخیر در جمع مردم چهاردانگه در شهر کیاسر سخنرانی کرده بود نسبت به انتقال زباله به این منطقه گلایه کرد.

 

 زباله شهرستان ساری به‌مدت ۱۱ سال به منطقه چهاردانگه ساری حمل می‌شود، بنا به گفته اعضای شورای شهر و مدیرعامل پسماند ساری سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای انتقال زباله به این منطقه هزینه شد.

 

به‌دلیل طولانی شدن انتقال زباله ساری به منطقه چهاردانگه در روزهای اخیر مردم انتقاد شدید نسبت به انتقال زباله دارند و خواستار جلوگیری این فاجعه هستند.

 

از زمان انتقال زباله به چهاردانگه بارها و بارها بحث احداث کارخانه زباله‌سوز به این منطقه مطرح است ولی تاکنون این طرح در ساری اجرایی نشد.

 

در روزهای اخیر رئیس شورای اسلامی شهر ساری اعلام کرد که عملیات ساخت کارخانه زباله‌سوز که قرارداد آن با شرکت چینی نهایی شد، از سر گرفته می‌شود./فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.