پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رییس پژوهشگاه تقریب مذاهب سخنران حسینیه چهاردانگه ایهای ساری

حجت الاسلام دکتر مختاری رییس پژوهشگاه تقریب بین مذاهب سخنران شب هشتم حسینیه چهاردانگه ای های مقیم ساری بود.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، حجت الاسلام دکتر محمد حسین مختاری رییس پژوهشگاه مطالعات تقریب بین مذاهب ( رئیس بنیاد بین المللی عروه الوثقی ) که مدت زیادی در کشور های اروپایی حضور داشت، سخنران شب هشتم محرم در حسینیه چهاردانگه ای های مقیم ساری بود.

 

mokhtari

 

موضوع سخنرانی ایشان محبت به اهل بیت از دیدگاه  قران و حدیث بود. قرآن می فرماید “قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی” بگو در برابر اینها مزدی درخواست نمی کنم به جزء محبت اهل بیت.  محبت به اهل بیت نافع برای مردم است چه فردی و چه به صورت اجتماعی. چون محبت به اهل بیت به خاطر آن است تا انسان راهی برای رسیدن به خدا پیدا کند.

 

از معصومین نقل شده است که ماه وسیله ای برای رسیدن انسان به خداوند متعال می باشیم. تمام حدیثین اهل سنت این موضوع  را از عایشه نقل می نمایند، پیامبر اسلام در نیمه های شب که در منزل من بود به آرامی از بستر خود برخاست و در صحن منزل زانوی خود را زمین زد و دست های خود را به آسمان بالا برد و می گفت الهی به حق علی، الهی به حق حسن و حسین و الهی به حق فاطمه. من تا اینجا پیامبر را زیر نظر داشتم نزد پیامبر رفتم و گفتم در این دنیا به جزء این چهار نفر کسی وجود ندارد که خدا را به او قسم بدهی. پیامیر در جواب فرمود: « من هر چه در دنیا نگاه می کنم عزیز تر و پاک تر از این چهار نفر در دنیا ، در نزد خداوند کسی وجود ندارد »

 

پیامبر فرمودند: فرزندان خود را به سه چیز عادت دهید، حب به پیامبر ، حب به اهل بیت و حب به تلاوت قران. باز از نبی اکرم  نقل شده است مجلس خود را با نام علی (ع) زینت دهید.

 

عده ای نزد امام صادق آمدند و عرض کردند ما خیمه گاه برپا نموده و در آن مصایب شما را بیان می نماییم. حضرت در جواب آنها گفت ما مجالس ذکر حسین (ع) و اهل بیت را دوست داریم.

 

با توجه به اینکه شب هشتم متعلق به حضرت علی اکبر (ع) است روضه علی اکبر را خواندند.

 

حجت الاسلام دکتر محمد حسین مختاری داراي مدرك دكترا در رشته فلسفه غرب (شاخه‌ي هرمنوتيك) از دانشگاه دورهام انگلستان است. برخي مسووليت‌هاي مهم ايشان عبارتند از: تدريس در دانشگاه‌هاي مختلف كشور اعم از تهران و قم در رشته‌هاي حقوق، كلام و فلسفه به مدت ۱۵ سال، تدريس در سطوح عالي حوزه علميه قم،  فعاليت‌هاي فرهنگي و علمي در كشور ايتاليا (مركز اسلامي ميلان)، تاسيس مركز شيعه‌شناسي در دانشگاه دورهام (انگلستان) با همكاري و مساعدت جمعي از خيّرين.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.