پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رکورد حداقل دمای آذرماه در مازندران شکسته شد/کیاسر ۱۰- درجه

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: رکورد حداقل دمای آذر ماه امسال در استان شکسته شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار کرد: اواخر آبان و روزهای ابتدایی آذرماه با ورود سامانه سرد بارشی و ریزش هوای سرد از روی منطقه سیبری بر روی کشور، شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در مازندران بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل دما طی این مدت به شدت کاهش یافت، بیان کرد: کمینه دمای اتفاق افتاده تا روز پنجم آذرماه مربوط به کجور ۱۹، بلده ۱۸، سیاه‌بیشه و آلاشت ۱۳، کیاسر ۱۰، پل‌سفید ۹، دشت‌ناز پنج، بندر امیرآباد، ساری و قائم‌شهر چهار، بابلسر و آمل سه، نوشهر دو و رامسر یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: با بررسی صورت گرفته در آمار آذر ماه این ایستگاه‌های هواشناسی، کمینه دمای اتفاق افتاده به جزء ایستگاه‌های بلده، کیاسر و رامسر در بقیه ایستگاه‌ها طی دوره آماری آذر ماه سابقه نداشت و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

 

این مسؤول با بیان اینکه در ایستگاه‌های قراخیل قائم‌شهر و بابلسر از ۳۰ سال قبل حداقل دما به ثبت نرسیده بود، افزود: در ایستگاه‌هایی ازجمله آلاشت، کجور، سیاه‌بیشه، پل‌سفید، گلوگاه، بندر امیرآباد، دشت‌ناز، ساری و آمل طی ۱۰ تا ۱۵ سال بی‌سابقه بود.

 

اسدی با اعلام اینکه این سامانه سرد رکورد جدیدی را در استان به ثبت رساند، تصریح کرد: طی این مدت شاهد برف قابل ملاحظه‌ای در استان بودیم که بیشترین ارتفاع برف در آلاشت به ثبت رسید.

 

وی ادامه داد: مجموع ارتفاع برف تجمعی با ورود این سامانه از آلاشت ۱۵۳، کجور ۹۷، پل‌سفید ۳۹، کیاسر ۳۰، نوشهر ۲۶، بابلسر ۲۵، آمل ۲۴، بندر امیرآباد ۱۷، رامسر ۱۱، سیاه‌بیشه ۱۰، بلده ۱۳، قائم‌شهر و گلوگاه ۹، دشت‌ناز چهار و ساری سه سانتی‌متر گزارش شد.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: بیشترین میزان بارش سامانه و آب حاصل از برف از نوشهر ۲۹۱، آمل ۱۱۷، رامسر ۱۲۷، بابلسر ۱۰۸ و آلاشت ۹۸ میلی‌متر بود.

 

این مسؤول افزود: مقدار بارش برف در این موقع از سال و در مناطق ساحلی و کوهستانی کم‌سابقه بوده است.

 

اسدی با اشاره به اینکه هوای مازندران تا روز چهارشنبه هفته جاری صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و شاهد روند افزایشی حداکثر دمای هوا در استان هستیم.

 

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.