پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رژه اقتدار نیروهای مسلح استان مازندران برگزار شد+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران همزمان با ایام محرم‌الحرام و شهادت مظلومانه سالار شهیدان، در میدان اصناف شهرستان ساری با فرماندهی میدان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) چالوس و با حضور استاندار و اعضای شورای تامین مازندران، جانبازان، خانواده شهدا، نیروهای نظامی، انتظامی، سپاهی، ارتشی، دریایی و حفاظت مستقر در مازندران برگزار شد.

امیردریادار دوم ستاد مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) چالوس امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران با اشاره به اینکه مازندران 10 هزار شهید و 25 هزار جانباز را تقدیم اسلام کرد اظهار داشت: دوشنبه 31 شهریور 59 رژیم بعثی عراق به ایران حمله و با ورود هواپیماهای بعثی عراق به مرزهای کشور جنگ هشت ساله آغاز شد.

وی افزود: در آن ابتدای جنگ 12 لشگر آماده دشمن در یکم مهر حمله خود را به ایران آغاز و مردم خرمشهر را به خاک و خون کشیدند ولی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجاوز بعثی را با پاسخ دندان‌شکنی به حزب بعث در 24 ساعت بعد روز ابتدایی جنگ داده است.

مصدری با بیان اینکه با تجاوز ارتش بعث همه ملت به خیابان‌ها آمدند و خلبانان قهرمانان نیروی هوایی ارتش قطعانه به متجاوزان به عراق پاسخ دادند تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با اجرای عملیات‌های زمین، هوا و دریا ارتش صدام را از پای درآوردند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) چالوس با اشاره به اینکه درس ایستادگی، مقاومت و همبستگی از آموزه‌های دفاع مقدس بوده گفت: همین روحیه باعث شد تا دشمن با قدرت نظامی قادر به جنگ با ایران نباشد و امروز به شدت نیازمند بازگشت روحیه همبستگی به جامعه هستیم تا دشمن هیچ گونه تعرضی به ملت صورت ندهد.

ناخوشی استکبار از پیروزی‌های متعدد ایران اسلامی

محمد اسلامی استاندار و رئیس شورای تامین مازندران نیز با گرامی‌داشت ایام محرم الحرام و هفته دفاع مقدس گفت: وعده خداوند حاکمیت مستضعفان بر جهان است.

وی با بیان اینکه در ایامی به‌‌سر می‌بریم که با مرور بر عبرت‌های عاشورا و درک معنای حقیقی امام حسین(ع) ظلم و فساد را قبول نداشته و راه ما راه سالار شهیدان است گفت: راهی که ملت ایران در تبعیت از انقلاب انتخاب کرده در واقع تاسی از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و منش عاشورایی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب خوشایند استکبار نبوده و استکبار تلاش خود را به‌کار گرفته تا ملت 40 سالگی خود را برگزار نکند تصریح کرد: در پرتو قرآن کریم بنیه دفاعی کشور در حداکثر کیفی خود به‌سر می‌برد و منتظر خنثی کردن توطیه بدخواهان نظام است.

وی با بیان اینکه حفاظت از تمامیت ارضی ملت ایران دلیل عصبانیت استکبار از این کشور است گفت: آمریکا می‌خواهد بر اساس سیاست‌های او کشور اداره شود و حکومت ایران دست نشانده نیست.

اسلامی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح مورد حمایت مردم و نظام است گفت: بازدارندگی دفاعی از علل مقابله استکبار با ایران است. ایران به دنبال بمب هسته‌ای و سلاح کشتار جمعی نیست ولی همچنان دشمنان بهانه دارند و نیروی علمی کشور را برنمی‌تابند.

وی با بیان اینکه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی همواره محافظ نیروهای مسلح ایران بوده است، گفت: نیروهای مسلح ایران در تکنیک و تاکتیک به استکبار وابسته نیستند.

به گزارش تسنیم در پایان مراسم یگان‌های زمینی و موتوری نیروهای مسلح مازندران از مقابل میدان رژه رفتند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.