پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رویکرد پیشگیرانه در برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا قرار گیرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در مراسم تکریم و معارفه دبیران کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: رویکرد پیشگیرانه باید در برنامه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه باید در برنامه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار بگیرد گفت: ساختار ستاد پیش از این بر رویکرد مقابله‌ منطبق بوده است ولی بر اساس تحقیقات صورت گرفته روش‌های پیشگیرانه تاثیر بسزایی در اجرای موفق برنامه‌های ستاد دارد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه با وجود رویکرد پیشگیرانه، بخش مقابله‌ای ستاد با قوت بیشتری باید ادامه یابد‌، افزود: با وجود مسائل اقتصادی که پیش آمده نقش ستاد در کنترل بازار و جلوگیری از فعالیت سودجویان اهمیت بیشتری یافته است.

وی ادامه داد: این کمیسیون باید در حوزه کاهش آسیب‌های اقتصادی و تجاری اثربخشی لازم را داشته باشد و دستگاه های متولی را ملزم به پاسخگویی در خصوص وظایف خود کند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید ترفندهای سودجویان را شناسایی و تحلیل کند، اظهار داشت: آسیب‌شناسی و اقدامات ایجابی و سپس مبارزه برنامه‌ریزی شده با قاچاق کالا و ارز باید در ساختار این کمیسیون پایه‌ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران  تصریح کرد: با تجمیع تجارب گذشته و با نقشه‌های اقتصادی می توان تهدید و اعمال فشار سودجویان را خنثی کرد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز باید پیشقراول این مبارزه در استان و کشور باشد‌.

وی در این جلسه از زحمات علی پیرفلک، دبیر سابق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اهداء لوح سپاس؛ قدردانی کرد و حسن اسحاقی کناری را که با حکم استاندار مازندران به سمت دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منصوب شد، معرفی کرد.

 /

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.