پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی سرود «وطن» با شعر و آهنگسازی اسماعیل فتاحی کیاسری

تلاش چهار‌ماهه‌ی اعضای سرود کانون پرورش فکری به سرپرستی اسماعیل فتاحی همزمان با سفر هیئت دولت به استان به بار خواهد نشست.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، استاندار سمنان از نحوه اجرای گروه سرود ۱۲۰ نفری اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که قرار است در زمان سفر ریاست محترم جمهوری اجرا شود بازدید کرد.

 

در این بازدید، مهدی جمال مدیرکل کانون استان، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های اجرای سرود که توسط اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری به سرپرستی اسماعیل فتاحی کیاسری، شاعر و آهنگساز این سرود، تدارک دیده شده، ارائه داد.

 

 sorood-vatan-1

 

به‌ گفته‌ی فتاحی کیاسری، گروه ۱۲۰ نفری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرودی را در وصف وطن آماده کرده‌ و تصمیم بر آن است که از این سرود در سفر ریاست جمهوری و هیئت‌همراه رونمایی شود.

 

این گروه را اعضای کودک و نوجوان مجتمع فرهنگی‌هنری و مراکز شماره یک و دو سمنان، سرخه و مهدی‌شهر تشکیل داده‌اند.

 

وی با اشاره به احیای کارگاه سرود در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گفت: در فرهنگ فارسی معین به شعر آهنگ‌داری که جنبه­های حماسی، توصیفی، ملی و وطنی داشته باشد سرود گفته می­شود؛ اما در نگاهی کلی، سرود نوعی موسیقی است که در آن گروه همسرایان به اجرای آواز گروهی می­پردازند.

 

فتاحی کیاسری همچنین اجرای سرود را یکی از بخش‌های برنامه مناسبتی در جشن‌ها و مراسم دیگر دانست و افزود: در اجرای سرود هماهنگی اعضای گروه بسیار مهم است و این هماهنگی، مگر با تمرین‌های پیاپی اتفاق نمی‌افتد. از موارد مهم دیگری که تأثیرگذاری و جذابیت اجرا را بالا می‌برد، انتخاب متن مناسب برای اجراست.

 

ارتباط محتوایی متن با مناسبت و در نظر گرفتن مخاطبان، مسئله‌ی مهمی است.

 

وی درباره‌ی مراحل شکل‌گیری گروه سرود خاطرنشان کرد: برای اجرای این سرود در فضای فرهنگی کانون پرورش فکری از بین اعضای دختر و پسر نوجوان پنج مرکز، به شکل داوطلبانه گروهی تشکیل شد و پس از تست صدا و انتخاب اعضای مستعد در گروه، متنی به آن‌ها داده شد تا به صورت تمرینی بخوانند، میزان زیر و بمی صدای اعضای گروه که تشخیص داده شد، افراد با صدای بم و نفس‌گیری خوب، برای گروه تک‌خوانی انتخاب شدند و از همان تمرین اول بر حفظ متن تأکید شد و سرانجام پس از گذشت چهار‌ماه تلاش و تمرین طی بازدید استاندار و معاونان ایشان، در مراسم استقبال کاروان تدبیر و امید به استان از آن رونمایی خواهد شد.

 

 sorood-vatan-2 sorood-vatan-3 sorood-vatan-4

 

عکاس: خانم جعفرزاده

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.