پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روند اجرای پروژه زباله سوز ساری امیدوارکننده نیست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز،  علی اکبر زلیکانی عصر شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری اظهار داشت: طبق برنامه ریزی قرار است این پروژه تا پایان سال جاری عملیات عمرانی آن به پایان رسد اما روند اجرایی آن امیدوارکننده نیست و بنظر می رسد تا پایان سال آینده نیز بهره برداری نخواهد شد.

وی با عنوان اینکه اعتراضاتی نسبت به اجرای زباله سوز ساری داشته ام گفت: در جلسه ای که در شهرک صنعتی شماره یک تشکیل شد، شهردار به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد و از روند اجرای آن رضایت ندارد این درحالی که این پروژه از نظر منابع مالی مشکل ندارد وبنظر می رسد ضعف در حوزه اجرا است.

زلیکانی یادآور شد: پیمانکار اراده لازم را برای اجرای کار ندارد و تاخیر در روند اجرا سبب شده تا با توجه به تورم ایجاد شده پیمانکار راضی به ادامه کار نیست و نسبت به آینده آن امیدوار نیستیم.

وی درباره طرح تفکیک زباله با اظهار اینکه این طرح شروع شده است گفت: قرارداد قبلی مابا پیمانکار جمع آوری زباله به صورت حجمی است و تاکنون تاثیری روی پرداختی ما تاثیری نداشته است و قرارداد جدید به صورت تناژ منعقد می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین با بیان اینکه در استان مازندران طرح جامع مدیریت پسماند نداریم افزود: براساس قانون مدیریت پسماند، زباله های عفونی باید در محل تولید بی خطرسازی و سپس به عنوان زباله معمولی دفن شوند.

زلیکانی یادآور شد: متاسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته به دلیل نبود اراده در کارگروه های شهرستانی، سازمان علوم پزشکی به عنوان نماینده و متولی درمان هنوز پای کار نیامده اند و این امر سبب بروز برخی بیماری و انتقال آن می شود.

وی تصریح کرد: متولی طرح جامع پسماند شهرداری ها نیست و باید پرسیده شود چرا طرح جامع به دهیاری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و راهداری ها ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری قریب به ۱۰ میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می کند گفت: تاکنون پرداخت حقوق کارکنان با تاخیر مواجه نشده است و درحال حاضر سازمان عمران نه تنها از شهرداری طلبکار نیست بلکه به شهرداری بدهکار است.

زلیکانی درباره فاز دوم بوستان ملل نیز گفت: تاکنون منتظر بودیم برداشت محصول در اراضی اجاره ای بوستان صورت گیرد و باید پنج میلیارد تومان برای واگذاری اراضی به مستاجران پرداخت کنیم و با این حال پروژه لاینیگ به طول ۶.۵ کیلومتر در دست اجرا است.

نایب رئیس شورای شهر ساری با عنوان اینکه پروژه بوستان بانوان نیز بزودی تکمیل می شود گفت: محصورسازی فضای آزاد بوستان هزینه زیادی دارد و نیازمند اعتبار کلانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.