پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایتی عجیب از قضاوت سید وحید کاظمی در دیدار استثلال خوزستان ـ پرسپولیس

0

پایگاه خبری چهاردانگه : سیدوحید کاظمی داور مازندرانی دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در شرایطی این بازی را به پایان رساند که یکی از ۹۰ دقیقه‌های پرتنش دوران ۱۸ ساله داوری خود را پشت سر گذاشت، داور این بازی که انتقادات زیادی را در پایان متحمل شد، البته در گزارش به کمیته داوران خود را از این اتفاقات مبری می‌داند که در ادامه به بررسی ادعاهای او خواهیم پرداخت.

* گرمای هوا و قطع بازی

داور بازی در وضعیتی سوت ابتدای بازی را نواخت که دمای هوای اهواز در لحظه شروع بیش از  ۵۰ درجه بود، مسأله‌ای که سلامت بازیکن را به خطر انداخته بود اما طبق قوانین او اجازه به تعویق انداختن بازی به این دلیل را نداشت.

طبق قوانین، داور در صورتی که دمای هوا بیش از ۳۷ درجه باشد در هر نیمه می‌تواند اجازه کولینگ بریک به بازیکنان دو تیم را بدهد و قطع بازی به این دلیل امکان‌پذیر نیست.

* فشار برای کم گرفتن وقت تلف‌شده

یک منبع آگاه از تحت فشار قرار گرفتن این داور برای اعلام دقایق تلف‌شده کم در هر دو نیمه خبر می‌دهد، گفته می‌شود با توجه به شرایط، از داور مسابقه درخواست شد تا در نیمه اول از وقت تلف‌شده قانونی خودداری شود! در این نیمه او قادر بود دو دقیقه بیشتر وقت تلف‌شده اعلام کند اما در شرایطی که به او گفته شده بود بازی را سر تایم به اتمام برساند، او مخالفت خود را اعلام کرده و حداقل ۳ دقیقه به داور چهارم اعلام می‌کند.

* بازی نباید قطع شود

کاظمی که شب پر تب و تابی را در استادیوم پشت سر گذاشته، در شرایط مورد نقد برای عدم برگزاری بازی قرار گرفته که خود را از تصمیم برای انجام این کار مبری می‌داند و کمیته تأمین و برگزاری مسابقات را تصمیم‌گیرنده در این باره معرفی می‌کند.

این در شرایطی بود که در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی درگیری شدید روی سکوها و سنگ‌پرانی‌ها بارها با تصمیم او برای قطع جریان بازی همراه می‌شود اما فرمانی مبنی بر عدم قطع بازی به‌دلیل شورش احتمالی و عواقب آن، او را به عقب‌نشینی وامی‌دارد، این در حالی است که در این دقایق سنگ‌پرانی هواداران و تیر هوایی برای آرام کردن اوضاع شرایط برگزاری مسابقه را به غیرعادی‌ترین شرایط سوق داده است.

* توصیه‌ها بین دو نیمه

داوران زمانی که سوت پایان بازی در نیمه اول را به صدا در آوردند، با توصیه‌هایی از کنار زمین و توسط مسؤولان مواجه شدند، توصیه‌های ویژه اجازه تمرکز و استراحت را از آنها گرفت.

همانطور که گفته شد جو ملتهب روی سکوها باعث شد تا تدابیر امنیتی شدیدی برای آرام کردن اوضاع در نظر گرفته شود و توصیه اطرافیان و مسؤولان پیش از حضور سیدوحید کاظمی و تیم داوری در رختکن و در زمان حضورشان برای استراحت به سوژه اول بین دو نیمه تبدیل شد.

* چرا شجاع اخراج نشد

یکی دیگر از انتقاداتی که به عملکرد داور این بازی شد، به عدم اخراج مدافع پرسپولیس در زمان درگیری با بازیکن استقلال و به حمایت از علی علیپور مربوط می‌شود؛ کاظمی در این لحظه تنها به‌دلیل اینکه خلیل‌زاده اقدام به هُل دادن بازیکن حریف کرده بود، او را با کارت زرد جریمه کرد و اقدام خشن دیگری برای جریمه سنگین شجاع خلیل‌زاده وجود نداشت.

* گزارش دردسرساز برای پرسپولیس

هواداران پرسپولیس باید در انتظار احکام سنگینی از سوی کمیته انضباطی پیش از جدال با صنعت نفت آبادان باشند، گفته می‌شود حرکات یکی از بازیکنان این تیم بعد از سوت پایان بازی که با لگد زدن به نیمکت ذخیره و در ادامه در راهروی استادیوم با سرنگون کردن سطل زباله جلوی چشمان یگان ویژه همراه بود، با گزارش ناظر و داور همراه بوده است، با توجه به اینکه بعد از سوت پایان بازی و حضور بازیکنان در رختکن، داور قادر به اخراج بازیکنی نیست، کاظمی گزارش خود را در این زمینه ارسال کرده است و از نظر او حرکت غیراخلاقی بازیکن پرسپولیس دلیل بر محرومیت اوست و به همین منظور باید در انتظار حکم کمیته انضباطی بر پایه این گزارش ماند./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.