پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رهروان شهدا حامیان واقعی ولایت فقیه باشند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی امروز در بیست و پنجمین جشنواره اشک و لبخند شهدای نیاک بخش لاریجان آمل جایگاه شهدا را ارجمند بیان کرد و اظهار داشت: هر چه در رابطه با شهدا بگوییم قطره ای از اقیانوس نیست؛ شهدا با خداوند معامله دارند و بالاترین پاداش را به خود اختصاص می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در روایت‌ها در شهدا اجازه شفاعت همانند انبیا دادند که هر کس را بخواهد میتوانند سفاعت کنند، تصریح کرد: به فرموده امام صادق(ع): هر شهید که در راه خدا خون خود را به زمین می ریزد و لباس شهادت به تن می‌کند به طواف امام حسین(ع) مشغول می‌شوند.

شرفخانی با بیان اینکه شهدا اهل شفاعت هستند و بهترین دعا و آرزوی همه انبیا و اولیا رسیدن به مقام شهادت در مسیر خدا و عاقبت ختم به شهادت است، افزود: ما قدرت درک شهدا را نداریم و باید جستجو کنیم ببینیم چگونه شهدا به این مقام والا رسیدند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه یادواره شهدا را ما نیاز داریم و آنها نیازی به آن ندارند، گفت: ما باید با قرار گرفتن در مسیر شهدا به زندگی دنیا و آخرت خود رنگ و بویی خدایی ببخشیم.

وی ادامه داد: شهدا برای رسالتی که امامان و انبیاء به آن منصوب شدند لبیک گفتند و برای حفظ آن با جان و نفس معامله کردند.

شرفخانی با بیان اینکه انبیا و معصومان برای دعوت مردم به سمت عبادت و قرار گرفتن در مسیر الهی انتصاب شدند، گفت: شهدا در راه خداوند تبدیل به عبد شدند و جایگاه عبودیت را درک کردند.

وی اضافه کرد: عبد در معنا مطیع و بنده خدا بوده که علاوه بر خداوند، معطیع امام و انبیا و در زمان غیبت امام عصر(عج) مطیع ولایت فقیه باشند.

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه همه مخلوقات خداوند بنده خدا بوده و تسبیح می‌گویند، افزود: بندگی به صورت تکوینی و اختیاری بوده که شهدا در عرصه خلق فقط خدا را دیدند و بنده تمام عیار خدا هستند.

وی بیان کرد: بندگی ظاهری و حقیقی برای انسان‌ها در نظر گرفته شده است ولی شهدا علاوه بر بندگی ظاهری به بندگی حقیقی رسیده و در حقیقت خود صفات و حقیقت خدا را درک کردند و عالم عرصه خداشناسی هستند.

شرفخانی با اعلام اینکه تجلی عبادت شهدا در رفتار و منش آنها بود و در عرصه فردی، اجتماعی و فرهنگی تجلی عبادت شهدا مشخص بود، اظهار داشت: برخی خود را امروزه بازمانده شهیدان، جنگ تحمیلی و راه شهدا می‌دانند ولی آنها باید بدانند که در این مسیر دو بازمانده خوب و بد داریم.

وی گفت: بازماندگی یعنی اینکه خداوند در راه جهاد عرصه‌ای را برای آنها ایجاد کرده و امروزه وارد عرصه‌های دیگری هستند و باید رزمنده باشند.

این مسئول با اشاره اینکه مطیع خداوند آن کسی است که علاوه بر طاعت و عبادت، در همه زمینه‌ها مطیع خدا باشد، یادآور شد: شهدا به موضوع حق‌الناس به شدت توجه داشتند و ما هم باید در راه شهدا از حق‌الناس دوری کنیم؛ امروز اگر رهرو شهدا هستیم باید همگام با آنها گام برداریم

وی خاطرنشان کرد: شهدا به مقام ولایت فقیه بسیار توجه داشتند و امروز اگر بخواهیم شهدا در غربت نمانند باید مطیع امام زمان خود باشیم و ثابت قدم در این مسیر باشیم و در عصر غیبت به ولایت فقیه رجوع کنیم.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.