پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه‌ها در معرفی وقف‌های ناشناخته به مردم اقدام کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،هادی ابراهیمی امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف یک مسئله شرعی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است که می‌تواند آثار و برکات بسیاری برای جامعه داشته باشد اظهار داشت: باید از فرهنگ وقف به خوبی بهره‌گیری کرد و این سنت حسنه را در جامعه ترویج داد.

وی به اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه استان اشاره و بیان کرد: طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری چند سالی است که در حال اجرا بوده و باید توجه ویژه ای به آن تا تکمیل شود.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران بر ضرورت مستندسازی برنامه‌ها و اجرای نیات موقوفات مازندران جهت معرفی به جامعه تاکید کرد و گفت: اوقاف باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف استفاده کند.

تلاش رسانه‌ها برای معرفی موقوفات جدید

حجت الاسلام  ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با بیان اینکه وقف و موقوفات باید بیشتر از گذشته به جامعه معرفی شود و این مسئله با کمک رسانه‌ها محقق می‌شود، گفت: ارتباط رسانه‌ها با اوقاف در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف مناسب است اما انتظار می رود این ارتباطات فزایش پیدا کند و سمت و سوی گزارش‌های تبلیغی به سمت وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه موقوفات مازندران مظلوم واقع شده است، افزود: استان مازندران از لحاظ دارا بودن موقوفات جزو استانهای برتر کشور است و انتظار می رود به این موقوفات بیشتر توجه شود.

حیدری با اشاره به اینکه اوقاف پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه متعددی در استان مازندران را اجرایی می‌کند و در دست دارد، افزود: بیش از 130 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بهترین راه ترویج فرهنگ وقف را اجرای امینانه نیت واقف دانست و بیان کرد: اجرای امینانه نیت واقف در مازندران بصورت زمان بندی مناسب صورت می‌گیرد که امسال عواید موقوفه دکتر علی نقی کنی و موقوفه محدباقر تاجر ساروی اجرای نیت شد.

حیدری خاطرنشان کرد: اجرای امینانه نیت واقف حتی در روستاهای دور افتاده استان مازندران صورت می‌گیرد که در روستاهای دورافتاده کیاسر و بخش‌های چهاردانگه و دودانگه ساری سبد کالا بین نیازمندان توزیع شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.