پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ردیف اعتباری برای ساماندهی رودخانه های شمال درنظر گرفته شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی ادیانی صبح یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه دردها و مشکلات سیلزدگان پیدا و درمانش نیز آشکار است اظهار داشت: سیل، رانش، ریزش، تخریب منازل و حوادث متعدد سبب شد تا خسارت‌های زیادی به استان وارد شود با این حال شاهد ورود مسافران نوروزی زیادی به استان هستیم و ۷۵۰ هزار خودرو در استان تردد کردند.

وی با تقدیر از تلاش دستگاه‌های مختلف در امدادرسانی به سیلزدگان افزود: باید در جلسات ملی به تصمیماتی بگیریم که جلوی تکرار حوادث را بگیریم و اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد اینکه شمال کشور نیازمند ردیف اختصاصی مربوط به اعتبار مهندسی رودخانه‌ها در گیلان، گلستان و مازندران دارد.

وی گفت در بودجه ۹۸ در زمنیه ساماندهی آب بندان ها اعتبارات خوبی برای دو استان شمالی دیده شد و نیاز است برای ساماندهی رودخانه نیز اعتبار درنظر گرفته شود.

ادیانی با اظهار اینکه مهندسی رودخانه‌ها سبب پیشگیری از خسارت‌ها می‌شود گفت: چه کنم چه کنم ها را باید کنار گذاشت و باید با افرادی که مقصر هستند برخورد شود زیرا جنگل‌ها و مراتع به یغما رفته است و بالاترین رانش و ریزش را شاهد هستیم.

این نماینده مجلس باعنوان اینکه برخی دستورالعمل‌ها نیازمند اصلاح است گفت: مرکز ثقل سیل در سیمرغ، سوادکوه، و حوزه انتخابیه ما بود که منجر به بروز خسارات فراوانی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.