پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان مازندران

0

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این استان خبر داد و گفت: سرمایه اولیه این صندوق، ۳۰ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، دکتر علی معتمدزادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری در برخی از استان‌ها راه‌اندازی شده بود و مازندران نیز با توجه به قابلیت‌های فراوانی که در بخش تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، این صندوق را تأسیس کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری کارکردهای مهمی دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین کارکردهای این صندوق تکمیل زنجیره ایده تا بازار است که در این مسیر از ابزارهای جدید تأمین مالی بهره‌گیری می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: کمک به جایگزینی هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه نیاز به هزینه‌ها و گاه ریسک‌پذیری زیادی دارد که صندوق می‌تواند در این زمینه به صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری در پرداخت خدمات مالی در مقایسه با بانک‌ها یا سایر مؤسسات مالی و اعتباری نگاه تسهیل‌گرانه و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های مالی دارد.

دکتر معتمدزادگان ادامه داد: صندوق‌های پژوهش و فناوری از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری مازندران با سرمایه ۳۰ میلیارد ریال و با مشارکت سهم ۴۹ درصدی سازمان‌های دولتی و سهم ۵۱ درصدی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.