پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهبرد بازرگانی و تجاری مازندران نیازمند تغییر است

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدپور بعدازظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت به نمایندگی از ایران موضوع برقراری تعرفه گمرکی با اورآسیا را به امضا رسانده است گفت: اگر کاهش قابل توجه تعرفه را مدنظر داشته باشیم، الحاق به اتحادیه گمرکی اوراسیا ما مهم است.

وی عنوان کرد: خیلی از طرف‌های تجارت روسی حاضر به تهیه اقلام مورد نیاز از طریق ایران و استان مازندران هستند اما ما هیچ وقت نتوانستیم قراردادهای بزرگ مقیاس داشته باشیم درحالی که پایانه صادراتی می‌تواند در این بخش کمک کننده باشد.

محمدپور با بیان اینکه راهبرد بازرگانی و صادراتی استان باید عوض شود گفت: باید بتوانیم برای صادرات قراردادهای بزرگ مقیاس ببنیدیم.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه همه مشکلات ما در حوزه صنعت و معدن است گفت: متأسفانه چهار سال است مسئله حقوق گمرکی مطرح شده و بازرگان و تجار استان از طریق گمرک سایر استان‌ها کالایشان را صادر می‌کنند.

وی خواهان توجه دولت و ایجاد پایانه صادراتی در استان شد و گفت: صادرکننده و با چنگ و دندان، صادرات را مدیریت می‌کند و دستگاه‌های متولی حمایت چندانی ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.