پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رئیس‌کل دادگستری مازندران: لایروبی آب‌بندان‌ها نیازمند صدور مجوز سازمان صنعت نیست

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران،حجت‌الاسلام محمد علی تقوی‌فرد اظهار داشت: شورای عالی معادن هنوز در مورد نحوه برداشت گل‌ولای حاصل از لایروبی و کف‌کــَنی آب‌بندان‌ها تصمیم‌گیری و اعلام نظر نکرده و در حال حاضر این گونه گل‌ولای جزو مواد معدنی محسوب نمی‌شود و لذا صدور مجوز در این باره در محدوده اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

وی افزود: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، گل‌ولای و رسوباتی که در لایروبی و کف‌کنی از آب‌بندان‌های مازندران برداشت می‌شود، جزو مواد معدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران ادامه داد: لایروبی از آب‌بندان‌ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان باید برای همان آب‌بندان‌ها و اراضی کشاورزی در محدوده بهره‌برداران همان آب‌بندان‌ها هزینه شود.

تقوی‌فرد تأکید کرد: کشاورزان و بهره‌برداران به چه‌میزان و در چه مواردی می‌توانند از آب بندان‌ها استفاده کنند و مدیریت و نظارت مربوط به آب‌بندان‌های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران است.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان و مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان، شیوه‌نامه‌ای درباره وضعیت آب‌بندان‌ها و نحوه بهره‌برداری و شرایط مالکیت آنها تنظیم شد که باید مد نظر قرار گیرد.

تاکنون بیش از 870 آب‌بندان در استان مازندران شناسایی شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.