پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دکتر سید رمضان شجاعی کیاسری رییس مجمع نمایندگان ادوار مازندران شد

0

 گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاري خانه ملت اولین انتخابات هیات رییسه مجمع استانی نمایندگان ادوار امروز ( سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه ) با حضور حسن زمانی، مشاور رییس مجلس و رییس مرکز نمایندگان ادوار و همچنین نمایندگان ادوار استان مازندران  برگزار شد.

زمانی: باید از توانمندی نمایندگان ادوار استفاده کرد/ تلاش برای ارتباط تنگاتنگ میان هیات ریسه کارگروه با اعضای هیات رییسه کمیسیون ها در ابتدای جلسه حسن زمانی، رییس مرکز نمایندگان ادوار با تاکید بر اینکه باید از توانمندی نمایندگان ادوار استفاده کرد، گفت: تشکیل 15 کارگروه اولین حرکت برای استفاده از توانمندی نمایندگان ادوار است که 500 نفر از نمایندگان در زیر چتر آنها شکل گرفته اند و هیات رییسه ماهانه به طور متوسط بین یک تا دو جلسه در ماه نشست برگزار می کند.

وی با یادآوری اینکه تلاش کردیم ارتباط تنگاتنگی میان هیات ریسه کارگروه با اعضای هیات رییسه کمیسیون ها برگزار شود، تصریح کرد: در برخی موارد هیات رییسه و روسای کمیسیون ها به جلسات کارگروه دعوت می شوند و این تعاملی مناسب است که میان نمایندگان برقرار شده است.

ارتباط خوبی با معاونت قوانین جهت ارجاع طرح ها و لوایح به کارگروه ها برقرار شده است

زمانی با بیان اینکه ارتباط خوبی با معاونت قوانین جهت ارجاع طرح ها و لوایح به کارگروه ها برقرار شده است، ادامه داد: در حال تلاش هستیم که هزار نفر از نمایندگان ادوار در مجامع استانی شکل گیری و سازماندهی شده و هیات رییسه انتخاب شده برای مجمع استانی را به استاندار و مسئولان استانی معرفی شوند تا در تمامی مراسمات و نشست ها حضور داشته باشند تا نقش و جایگاه نمایندگان را در تصمیم گیری های استان داشته باشیم.

جمع آوری اطلاعات نمایندگان ادوار از 6 کشور جهان

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کاری پژوهشی و تحقیقاتی را با همکاری مرکز پژوهش های مجلس انجام دادیم که بر این اساس اطلاعاتی را در مورد نمایندگان ادوار 6 کشور جهان جمع آوری کردیم که خلاصه آنها را به رییس مجلس ارائه خواهیم کرد تا در چارچوب این موضوع دغدغه های نمایندگان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه 300 نفر از 1800 نماینده ادوار فوت یا شهید شدند، گفت: در حال حاضر 1500 نماینده داریم.

شجاعی کیاسری: از تجارب و نظرات کارشناسی نمایندگان ادوار در راستای کمک به مجلس، دولت و قوه قضائیه می توان بهره برد

در ادامه این نشست سید رمضان شجاعی کیاسری به عنوان رییس نمایندگان ادوار استان مازندران با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان ادوار در موضوعات کلان کشور و استانی بهره برد، گفت: حساسیت ها در مورد نمایندگان ادوار باید رفع شود.

نمایندگان ادوار از نظر حقوقی، مجلس، دولت و نهادهای انقلابی به رسمیت شناخته شوند

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان ادوار نسبت به اغلب مسائل و مشکلات استانی آشنایی دارند و می توانند برای رفع آنها تلاش کنند، افزود: تقاضا داریم مجمع نمایندگان ادوار از نظر حقوقی، مجلس، دولت و نهادهای انقلابی به رسمیت شناخته شود.

استان مازندران 56 نماینده ادوار دارد

شجاعی کیاسری با یادآوری اینکه استان مازندران 56 نماینده ادوار دارد، تصریح کرد: امروز انتخابات هیات رییسه مجمع نمایندگان ادوار برگزار شد؛ از تجارب و دیدگاه ها و نظرات کارشناسی نمایندگان ادوار در راستای کمک به مجلس، دولت و قوه قضائیه می توان بهره برد.

رییس مجمع نمایندگان ادوار استان مازندران با بیان اینکه نمایندگان نسبت به مسائل کلان کشور از جمله اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی تسلط کامل دارند، گفت: نمایندگان ادوار در دنیا جایگاه ویژه ای دارند و نیاز است در ایران نیز این مهم مورد توجه قرار گیرد.

تقدیر از دکتر لاریجانی جهت توجه به جایگاه نمایندگان ادوار

وی از دکتر لاریجانی بابت توجه به جایگاه و حمایت از نمایندگان ادوار سپاسگزاری کرد و افزود: انتظار می رود بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و نمایندگان در مسائل کشور نقش آفرین باشند.

گفتنی است در پایان جلسه انتخابات اعضای هیات ریسه برگزار شد که بر اساس آن سیدرمضان شجاعی کیاسری، به اتفاق آرا به عنوان رییس، اکبری به عنوان نایب رییس اول، طاهرنژاد نایب رییس دوم و علی پور سخنگو و همچنین صابری به عنوان دبیر مرکز نمایندگان ادوار مازندران انتخاب شدند./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.