پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دو سال با فضای معنوی نماز جمعه کیاسر + تصاوير

ششم بهمن 1393 دومین سال برگزاری مراسم معنوی و روح بخش نماز جمعه در شهر کیاسر است.

5

 

ششم بهمن 1393 دومین سال برگزاری مراسم معنوی و روح بخش نماز جمعه شهر کیاسر است. این شهر که حدود 23 سال و پس از درگذشت شادروان حجت الاسلام قربانعلی مهدوی کیاسری از برگزاری نماز جمعه و داشتن امام جمعه محروم شده بود، دوباره بارقه های امید در آن زنده شد و بار دیگر مردم مسلمان بخش چهاردانگه ساری برای اقامه نماز وحدت بخش جمعه دور هم گرد آمدند تا خدای یگانه را در ظهر جمعه پرستش کنند.

 

دو سال پیش در چنین روزی با ورود حجت الاسلام یوسفعلی تیموری یانسری به کیاسر، اولین خطبه و نماز جمعه کیاسر نیز خوانده شد و مردم چهاردانگه بار دیگر با حضور عالمی روحانی در این بخش، جانی تازه گرفتند. در ابتدای این یادداشت، اشاره ای مختصر به زندگینامه حجت الاسلام  تیموری میشود تا خوانندگان گرامی با ایشان بیشتر آشنا شوند. (هم چنین در باره سوابق انقلابی و شخصیت علمی و تالیفات و سوابق فعالیتهای سیاسی و اجتماعی ایشان در آینده ای نزدیک در همین سایت یادداشتی دیگر منتشر خواهد شد).

 

«حجت الاسلام والمسلمین  یوسفعلی تیموری  یانسری در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۲۹در روستای یانه سر از توابع شهرستان بهشهر استان مازندران در خانواده ای کاملاً مذهبی و دینی دیده به جهان گشود. ایشان در سال ۱۳۴۱ در روستای سرکلاته کردکوی دروس مقدماتی حوزه را خدمت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر لیاقتی کسب فیض نمودند. در سال ۱۳۴۳ به شهر مقدس قم عزیمت کرده و دروس حوزوی را نزد استاد و دایی بزرگوارش حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدرضا تیموری تلمذ نمودند. سپس به مدرسه فیضیه رفته و دروس سطوح مختلف حوزه علمیه  نظیر صرف و نحو را محضر آیت الله فشارکی ،  منطق را محضر حضرت آیت الله ممدوحی و جلیلی دروس معالم و قوانین را محضر حضرت ایت الله بنی فضل، لمعه جلد اول محضر حضرت آیت الله صلواتی، جلد دوم  محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی، مکاسب را محضر حضرت آیت الله ستوده ،رسائل را محضر حضرات آیات سبحانی و اعتمادی ،کفایه را محضر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، «کتاب کشف المراد فی شرح تجرید» را محضر دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی، دروس اقتصاد اسلامی کتاب اقتصادنا را خدمت آیت الله هاشمی شاهرودی و کتاب فلسفتنا را محضر آیت الله فیاضی کسب فیض نمودند. هم چنین ایشان بمدت هشت سال درس خارج فقه را محضر آیت الله فاضل لنکرانی و چند سالی هم محضر آیت الله وحید خراسانی و فلسفه و شرح اشارات خواجه نصیر طوسی را بمدت چهار سال نزد علامه حسن زاده آملی و دروس اخلاق را در محضر آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی تلمذ نموده» ( نقل از سایت ستاد برگزاری نمازجمعه ساری )

 

تشکیل اولین نماز جمعه کیاسرپس از 23 سال: 

اوایل دی ماه سال 1391 از طرف شورای سیاست گذاری نماز جمعه کشور به حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر یوسفعلی تیموری یانسری پیشنهاد شد که به کیاسر بروند و در جهت ایجاد وحدت مردم بخش چهاردانگه و مسئولان از توان خود استفاده کنند و نماز جمعه در آن مکان برگزار گردد.

 

حجت الاسلام تیموری که در شهرستان بندرگز زندگی و بعنوان استاد رسمی حوزه علمیه و دانشگاه آزاد و پیام نور تدریس می کردند در مورد این پیشنهاد تأملی نموده و با حضور در شهر کیاسر و بررسی وضعیت منطقه و با آگاهی کامل از بخش چهاردانگه و با مشورت نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در نهایت پذیرفتند که به بخش چهاردانگه سفر کنند و امامت جمعه شهر کیاسر را برعهده گیرند.

 

نهایتا در تاریخ 1391/10/27 حکم ایشان از طرف مقام معظم رهبری امضاء و به مدت سه سال به عنوان امام جمعه شهر کیاسر بخش چهاردانگه منصوب شدند.

 

در صبح جمعه روز 6 بهمن 1391 شورای اداری بخش در شهر کیاسر و با حضور مسئولین شهرستان بخش، نماینده ساری در مجلس، روحانیت محترم بخش و با حضور حضرت آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری تشکیل و اولین نماز جمعه کیاسر بعد از 23 سال برگزار شد.

 

اولین نماز جمعه در حسینیه امام خمینی شهر کیاسر ( که هم اکنون به عنوان مصلی امام خمینی معروف می باشد ) به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری و با حضور حضرت آیت الله طبرسی برگزار شد و در پایان خطبه ها نیز حضرت آیت الله طبرسی در سخنانی به بیان ویژگی های امام جمعه پرداختند.

 

با وجود نبود امکانات و نداشتن ستاد و دفتر امام جمعه در کیاسر، با تلاش مضاعف حجت الاسلام والمسلمین تیموری ستاد نماز جمعه تاسیس و ارتباط عمومی با مردم در منزل شخصی ایشان جهت مراجعات مردمی دایر شد و با پیگیری بعد از چندین ماه، دفتر امام جمعه را افتتاح کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری با حضور در شهر کیاسر سه هدف اصلی را در همان ابتدا در شورای اداری شهر مطرح کردند: ایجاد آرامش و وحدت، هم گرایی بین مسئولان بخش و نیز راه اندازی حوزه علمیه و ایجاد مرکر تحقیقات علمی در بخش چهاردانگه. هر یک از این اهداف، امروز در حال تبدیل شدن به واقعیتی عینی میباشد.

 

هم چنین حجت الاسلام تیموری پس از ورود به کیاسر و مستقر شدن در جایگاه امامت جمعه، موارد زیر را پیگیری و اجرا نمودند:

1 – کلنگ ساخت دفتر و منزل در سال 1392 به دست آیت الله طبرسی زده شد و اکنون در حال ساخت می باشد.

 

2 – حوزه علمیه کیاسر در اختیار حوزه علمیه استان قرار داده شد و قرار است در سال آینده با مدیریت امام جمعه و با همکاری علما و مرکز مدیرت حوزه علمیه استان، راه اندازی شود.

 

3 – دعوت از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی استان و نامه نگاری به استاندار و مسئولان در جهت پیگیری و ایجاد مرکز تحقیقات علمی.

 

4 – حرکت در جهت نیل به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید با توجه به ظرفیت بالای کشاوزی، دامداری و معادن در بخش چهاردانگه.

 

5 – برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت رسول (ص) در هفته وحدت با حضور حضرت آیت الله طبرسی در هر دو سال 1392 و 1393 با حضور باشکوه مردم و مسئولان.

 

6 – برگزاری مراسم جشن عید غدیر در مصلی.

 

7 – برگزاری مراسم شب های احیاء و قدر و دعوت از سخنرانان و مداحان کشوری در کیاسر.

 

8 – شرکت در مراسم مختلف ملی و مذهبی در بخش چهاردانگه و شهر کیاسر.

 

9 – حضور در منزل خانواده های معظم شهدا در بخش چهاردانگه و شهر کیاسر.

 

10 – سفر به روستاهای چهاردانگه و گفتگو با مردم جهت آگاهی از مشکلات آنان با حضور بخشدار و مسئولان شهرستان ساری.

 

11 – تهیه 4000 متر مربع زمین در شهر کیاسر جهت ساخت مصلای نماز جمعه.

 

اکنون مدت دو سال است که هر هفته نماز جمعه با حضور پرشور مردم ولایتمدار بخش چهاردانگه و شهر کیاسر در حال برگزاری است، اما تامین وسیله نقلیه برای رسیدن مردم روستاهای اطراف به نماز جمعه به ویژه در شرایط سخت و برفی فصول سرد سال از خواسته های آنان از مسئولان بخش چهاردانگه و شهرستان ساری می باشد.

 

……………………………………………………………………………

 

مدیران سایت چهاردانگه نیوز برای حجت الاسلام تیموری امام جمعه محترم کیاسر و بخش چهاردانگه آرزوی توفیق و تندرستی داشته و امیدواریم مردم محروم چهاردانگه همچون دو سال گذشته همواره مورد توجه و تفقد ایشان قرار گیرند و امید داریم نماز جمعه هر هفته با شکوهتر از قبل برگزار گردد و مسئولان بخش چهاردانگه و شهرستان ساری نیز برای ساخت و تکمیل مصلی و تهیه امکانات رفاهی و وسایل ایاب و ذهاب نمازگزاران اقدام موثری که در شأن مردم مومن منطقه باشد، انجام دهند.

 

براي مشاهده تصاوير در اندازه بزرگتر روي آنها كليك كنيد.

 

Namaz-(1)

Namaz-(5)

Namaz-(3)

Namaz-(11)

 

Namaz-(6)

 

Namaz-(9)

Namaz-(7)

Namaz-(12)

Namaz-(8)

Namaz-(10)

Namaz-(4)

Namaz-(2)

 

5 نظرات
  1. سید روح الله شجاعی می گوید

    ممنون از اطلاع رسانی
    در این که برپایی نمازجمعه بستری برای وحدت بیشتر فراهم آورده شکی نیست. اما کاش کمی با تامل بیشتر به دستاورد دوساله حضور حجت الاسلام تیموری نگاه می شد.
    الحمدالله با استقرار رسانه ای فعال در مرکز بخش و انعکاس مواضع ایشان تا حدودی در جریان فعالیت های ایشان قرار گرفتیم اما به نظر خلع اطلاع رسانی در دفتر امام جمعه کیاسر مشهود است.
    نکته مهمتر اما شناسایی مشکلات و موانع توسعه منطقه با بیان هنرمندانه از لسان امامت جمعه و بهرمندی از وجود ذی قیمت این یادگار امام راحل (برپایی نماز جمعه) است. کاش در این مرقومه که در سال دوم فعالیت مجدد این نهاد ارزشی به نگارش درآمده این نکته مورد توجه قرار می گرفت.
    و ای کاش می شد از ظرفیت این نهاد انقلابی بیشتر به نفع توسعه فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد. فرهنگی که همواره مورد تاکید امام ورهبری بوده و هست.
    البته مجدد تاکید می کنم قطعا استقرار دفتر امام جمعه در مرکز بخش موجب تقویت وحدت در منطقه شده و منظور طرح این مسایل استفاده اعلا از این تشکیلات می باشد.

  2. کیاسری می گوید

    انشالله منطقه و شهر کیاسر از وجود ایشان در جهت ارتقای سطح دینی و … استفاده نماید
    و به ایشان هم سلامتی کامل عنایت بفرمایید
    که واقعا شخصیتی ولایی مردمی دوست داشتنی می باشند

  3. محمدی می گوید

    با سلام
    تشکر از اطلاع رسانی به موقع
    در تکمیل این یاداشت و نظر جناب افای شجاعی نکاتی هست که عرض می کنم
    واقعا باید از ظرفیت امام جمعه و نهاد نماز جمعه در جهت ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی و سیاسی منطقه استفاده کرد
    نه اینکه همان طور که شما فرمودید برای افتتاح و تجهیز دفتر با مشکلاتی رو برو شوند و شخص امام جمعه خود اقدام نماید
    این از بزرگواری ایشان بود که از منزل شخصی خود برای مراجعات مردمی و .. استفاده کرده اند
    و همچنین می بایست خطبه های نماز جمعه و فعالیت های دیگر ایشان اطلاع رسانی شود
    و همگان از مواضع انقلابی و ولایی ایشان اگاه شوند
    بنده خود بیشتر جمعه ها حضور دارم و دیدم که چه قدر اگاهانه و عالمانه سخنرانی می کنند
    و دیگر نهاد ها باید همانند فرمانده جدید سپاه در جهت اطلاع رسانی کمک کنند
    شما قطعا گوشه ای از اقدامات و فعالیت هارو بیان کردید اما با این وجود وبا محرومیت بیش از حد منطقه کار های بسیاری انجام گرفت و از نظر بنده ایجاد وحدت و یک دلی و ارامش در منطقه با محوریت امام جمعه امری بسیار مطلوب است
    از شما جهت اطلاع رسانی تقدیر و تشکر می نماییم
    برای امام جمعه محترم و محبوب چهار دانگه ارزوی سلامتی صحت و سربلندی را خواستارم

  4. محسنی می گوید

    امام جمعه کیاسر حقیقتا مردمی و دلسوز هستند و خدارو شکر که او مدند به کیاسر و باعث افتخار کیاسر شدند
    ما هم قدردانی می کنیم
    من هم معتقدم که وحدت و یکی بودن و همه را به ی چشم نگاه کردن مهم ترین خصوصیت امام جمعه هست

  5. آشنا می گوید

    باسلام وخسته نباشید وتشکر از اطلاع رسانی خوبتان
    فرصتی که برای مردم منطقه چهاردانگه از حضور امام جمعه اندیشمند و ارزشی کیاسر حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای تیموری بوجود آمد نهایت بهره برداری و استفاده را نموده .
    از این پایگاه اطلاع رسانی توقع این است از تمام ابعاد زندگی علمی ، مبارزات سیاسی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب حضرت ایشان را منعکس نمایید.
    با آرزوی سلامتی ، طول عمر و توفیق برای وجود مبارک حاج آقای تیموری و همه روحانیت اصیل و انقلابی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.