پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین یادواره شهدای روحانی بخش چهاردانگه برگزار شد

دومین یادواره شهدای روحانی بخش چهاردانگه برگزار شد

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، دومین یادواره شهدای روحانی بخش چهاردانگه  و سی و شمین سالگرد شهادت شهید ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس در شب پنج شنبه  با حضور رضایی مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران، سردار ملکی مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مازندران، امینی بخشدار چهاردانگه، مسئولین شهرستان و بخش، مهمانانی از استان سمنان ، خانواده معظم شهدا، اهالی محترم بخش چهاردانگه، و با سخنرانی آیت الله اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مداحی حجت الاسلام موسوی (فرزند شهید) در روستای ازنی برگزار شد.

 

photo_2016-10-07_02-04-52

 

قبل از شروع رسمی برنامه مستند شهید سلیمانی فر به عنوان پیدای پنهان که قبلا از تلویزیون پخش شده بود برای حضار به نمایش در آمد.

 

همایش ساعت هفت با تلاوتی چند از قرآن مجید و سرود ملی آغاز شد.

 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادگار شهید سلیمانی فرد ضمن خیرمقدم توضیحاتی از اهداف این یادواره بیان کردند.

 

حجت الاسلام موسوی که  خود فرزند شهید می باشد با مداحی خود فضای بسیار معنوی در شب پنجم محرم ایجاد نمود.

 

آیت الله اختری در ادامه به ایراد سخن پرداخت.

 

آیت الله اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ابتدای سخنان خود گفت:  من بدون این که بدانم مکان این جلسه کجاست فقط صرف این که یادواره شهدا می باشد دعوت را قبول کردم و برای سخنرانی به اینجا آمدم.

 

آیت اله اختری گفت باید این یادواره ها برگزار شود تا نسل های که آن روز را ندیدند با رشادت های جوانان این مرز و بوم آشنا شود.

 

وی گفت متاسفانه آثار دفاع مقدس حتی در مناطق جنگی خوب احیا نشده است در صورتی که این آثار ،آثار معنوی ما می باشد.

 

سخنران همایش افزود در تمام دنیا هر کشور عده ای را به عنوان ارتش دارند تا در موقع حمله از کشور دفاع کنند و مردم عادی کاری به جنگ نداردند اما در دفاع مقدس می بینیم تمام مردم ایران از همه اقشار در جنگ شرکت داشتند و به شهادت رسیدند و شهادت حجت الاسلام سلیمانی فرد در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در آغاز جنگ نشان دهنده مردمی بودن دفاع مقدس بود.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به روایتی از حضرت رسول گفت: وقتی اولین قطره خون شهید به زمین می ریزد خداوند متعال تمام گناهان شهید را می بخشد.

 

وی به اشاره به محرم و عزای حست(ع) گفت: هر روز برپایی عزای حسین (ع) در جهان فراگیر تر می شود و گروههای مختلف، اهم از شیعه، سنی و مداهب دیگر برای امام حسین به عزاداری می پردازند.

 

وی گفت امروز هم صف حسینیان و یزیدیان در جهان وجو د دارد، داعش،تکفیری ها یزیدیان زمان ما هستند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)اظهار داشت: امروز حضرت ایت الله خامنه ای حسین زمان ما است . هرکس در کنار ایشان قرار بگیرد از حسینیان می باشد و هرکس در مقابل ایشان قرار بگیرد از یزیدیان است.

 

در پایان این مراسم  به خانواده های معزز شهدای روحانی بخش چهاردانگه و خادمین شهدا با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

 

 در طول جنگ تحمیلی از بخش چهاردانگه هفت نفر از روحانی و طلبه به  فیض عظمای شهادت نایل آمدند. شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس، شهید سید باقر قادری- شهید عبدالواحد تیلکی –  شهید رحمت فتحی – شهید محمود مولایی – شهید سید یحیی ساداتی – شهید عبدالهاشم یوسفی.

 

لازم به یاد آوری است اولین یادواره شهدای روحانی بخش چهاردانگه چند سال قبل در روستای ازنی برگزار گردیده بود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.