پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین دور از مسابقات رالی در چهاردانگه برگزار شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ورزش سه، رالی‌ ساری در شرایطی آغاز شد که بارش باران تابستانی، شرایط جاده‌های جنگل کیاسر را تغییر داده و مسیرهای مسابقه را گل‌آلود کرده بود.

استارت نمادین مسابقه عصر روز پنجشنبه هفته گذشته و در حضور بیش از سه هزار نفر از شهروندان علاقه‌مند مازنی در پارک ملل زده شد و صبح جمعه گذشته به صورت رسمی آغاز شد.

 

هیجان و اضطراب

9 شرکت‌کننده مسابقه که روز پنجشنبه به صورت تمرینی مسیر مسابقه را طی کرده بودند صبح جمعه با فرمان استارت مسوول برگزاری، کارشان را آغاز کردند.

طراحان مسیر در رالی شمال، سه تست را به طول 95 کیلومتر انتخاب کرده بودند که تست سوم به دلیل شرایط نامناسب از نظر ایمنی حذف شد. بنابراین راننده‌ها و نقشه‌خوان‌ها دو تست را در دو زمان صبح و  عصر طی کردند.

از همان تست اول مشخص شد که مسابقه سختی در پیش است چون بارش باران شدید در روز قبل، تمام مسیرها را گل‌آلود کرده بود و خودروها با وجود لاستیک و امکانات مناسب؛ ‌عبور سختی در مسیرهای لغزنده در پیش داشتند.

اولین اتفاق مسابقه مربوط به آرمان طاهردوست نفر اول رالی شمال در سال 95 بود که متاسفانه از مسیر خارج شد و به سمت پرتگاه رفت اما خوشبختانه درخت‌ها مانع از سقوط او شدند.

علاوه بر آرمان طاهردوست، ابوترابیان از تیم قزوین و صابر خسروی از تیم کرمانشاه نیز به خط پایان نرسیدند.  ابوترابیان دچار نقص فنی شد و گیربکس خود را از دست داد و خسروی نیز از مسیر خارج شد.

حتی اردلان غزنوی راننده تیم سایپا نیز دچار خرابی در سیستم ترمز شد اما به هر ترتیب تا خط پایان پیش رفت.

براساس اعلام مارشال مسابقه، متوسط سرعت خودروهای شرکت‌کننده در این مسابقه بین 85 تا 90 کیلومتر بر ساعت بود که با توجه به مسیرهای خاکی و سنگی و گل‌آلود نشان از شجاعت و تبهر رانندگان دارد. علاوه بر این فاصله چند سانتی‌متری جاده با لبه پرتگاه و دره‌های جنگلی هم به‌گونه‌ای بود که استرس رانندگی را بالا می‌برد. با این اوصاف 6 خودرو باقیمانده موفق به عبور از خط پایان مسابقه شدند.

سکوی افتخار

با توجه به یک روزه شدن مسابقات رالی در کشور، رالی ساری امسال نیز عصر جمعه به پایان رسید و تیم برگزارکننده، سکوی قهرمانی زیبایی را در نزدیکی شهر ساری تدارک دید. اختتامیه مسابقه رالی ساری با حضور محمود صیدانلو رئیس فدراسیون و مقامات استانی برگزار شد و به ترتیب فرید پروین و حسین فرازمند (نقشه‌خوان) از تیم ستارگان سرعت ساری به مقام قهرمانی دست یافتند، تیم میثاق قاسمی و حامد مجد (نقشه‌خوان) دوم شد و سکوی سوم نیز به هرمز کلهر و آرمان طاهردوست (نقشه‌خوان) از تیم سایپا رسید.

رالی ساری پیش درآمدی بود بر رالی شیراز، که قرار است در شهریورماه آتی دوباره جولانگاه رانندگان مشهور و بزرگ خاورمیانه باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.