پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین جلسه شورای آموزش و پرورش، در سال 1396تشکیل شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه،دومین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، درسال 1396، امروز 25خرداد، با حضور سراج(مدیر مخابرات شهرستان) و مسئولین منطقه و شهر کیاسر برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت دستور کار«پروژه مهر»، «غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان»،« اسکان مسافران تابستان»، «پوشش یکسان دانش آموزان» تشکیل شد، ابتدا شریعت نژاد، معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، ضمن تقدیر و تشکر از اعضا، به تشریح دستور کار جلسه پرداخت و اعضا را دعوت به مساعدت و همکاری نمود.

شریعت نژاد، همچنین با اشاره به حملات فرهنگی بیگانگان به سوی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم گفت: لازم است اوقات فراغت دانش آموزان را طوری برنامه ریزی نماییم تا مسیر حرکت آن ها به سوی رشد و تعالی هموارتر شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع پروژه مهر گفت: هدف از پروژه مهر، مهیا سازی هرچه بهتر فضا و امکانات، جهت شروع سال تحصیلی جدید است تا دانش آموزان، اول مهر را در فضایی با نشاط و شرایط مناسب قدم به مدرسه بگذارند.

رییس اداره افزود: تمهید فضا و امکانات برای اسکان تابستان، از جمله مواردی است که اجرای هر چه بهتر آن نیازمند مساعدت بخشداری و ادارات مرتبط دیگر منطقه است.

سپس حامد خلیلی، معاون آموزشی اداره و دبیر پروژه مهر، برای حاضرین جلسه توضیحاتی در این باب ارائه کرد.

وی گفت: پروژه مهر به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که آموزش و پرورش با استفاده از تجارب و ظرفیت های موجود، از هم اکنون برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی و برای اجرای آن ها تلاش می کند تا فضای مدارس منطقه را هر چه بهتر برای سال تحصیلی جدید مهیا نماید، که اجرای احسن این برنامه ها نیازمند مساعدت بخشدار محترم و ادارات دیگر منطقه می باشند.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین تیموری(امام جمعه بخش چهاردانگه – شهر کیاسر)،در باب غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضمن اشاره به آیات قرآن مجید( (سوره الانشراح، آیات7و8) گفت: برای انسان فراغت معنا ندارد؛ اما از آنجاییکه دانش آموزان در ایام تابستان از تحصیلات رسمی فارغ می شوند لازم است دست اندرکاران تعلیم و تربیت برای این اوقات دانش آموزان برنامه ریزی نموده و به صورت هدفدار در فضایی با نشاط به آموزش های عبادی، سیاسی، ورزشی و هنری جهت رشد و تعالی آن ها بپردازند.

وی همچنین افزود: مسئولین باید برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه های آموزش و پرورش با آن ها همکاری نمایند.

سید محمد حسین سلطانی، بخشدار منطقه و رییس شورای آموزش و پرورش، در این جلسه پس از استماع نظرات حاضرین، در باب موضوعات مطروحه، ضمن تشکر از عملکرد آموزش و پرورش و امید بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت طرح های «غنی سازی اوقات فراغت » و «پروژه مهر» و «اسکان تابستان(که آن را از برنامه های مهم منطقه برشمرد)» گفت: باید نهایت  تلاشمان را بکار گیریم که از پتانسیل همه ادارات و نهادهای منطقه ای جهت اجرای احسن این برنامه ها استفاده کنیم تا دانش آموزان بهترین فضا و شرایط را برای آموزش، نشاط و شادابی در ایام تابستان و ورود به مدرسه در اول مهر داشته باشند و هم اینکه فضا برای اسکان و پذیرش مهمانان تابستان به گونه ای فراهم شود تا مسافران با رغبت بیشتر و بدون نگرانی به استقبال منطقه گردشگری چهاردانگه بیایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.