پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین جشنواره گلاب‌گیری و گیاهان دارویی شمال در دودانگه برگزار شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه؛ دومین جشنواره گلاب‌گیری و گیاهان دارویی شمال امسال روزهای پنج‌شنبه 21 و جمعه 22 اردیبهشت ماه امسال در روستای کندلک دودانگه ساری برگزار شد.

روز پنج‌شنبه با توجه به مساعد بودن وضعیت هوا استقبال خوبی از این جشنواره شد ولی برای روز جمعه جمعیت بسیار زیادی در این جشنواره حضور یافتند.

نکته مهم این بوده سال گذشته به دلیل اینکه تمهیدات لازم اندیشیده نشده بود موجب شد خیلی زود محل برگزاری همایش را ترک کنند که امسال نیز همان ماجرا تکرار شد و به دلیل اینکه پیش‌بینی لازم انجام نشد تقریباً کل مراسم در هوایی سرد و بارانی سپری شد ولی با این تفاوت که مردم مراسم را ترک نکرده و ترجیح دادند جشنواره را زیر باران تجربه کنند.

مراسم روز جمعه قرار بود ساعت 9 آغاز شود که با تأخیر آغاز شد ولی با این حال مردم با وجود سرمای هوا و بارش پراکنده باران چشم انتظار آغاز مراسم بودند.

موضوعی مردمی بودن این مراسم بوده که به وضوح قابل مشاهده بوده است.

این روزها انتخابات بحث روز کشور بوده و هر جایی صحبت از آن است و این موضوع به جشنواره گلاب‌گیری و گیاهان دارویی کشیده شد به طوری‌که نریمان رئیس ستاد روحانی در مازندران در این مراسم حضور یافت و صدایی از جمعیت مبنی بر حمایت از روحانی بلند شد و تمام نگاه‌ها به آن سمت جلب شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم و ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور یافت.

در حاشیه جشنواره نیز غرفه‌هایی شامل سوغات و صنایع‌دستی منطقه، گلاب و سایر محصولات برپا شد که بازدیدکنندگان پس از پایان مراسم از غرفه‌ها بازدید کردند.

به گزارش فارس، مردم مناطق دودانگه ساری با مشکلات بسیاری مواجه هستند که بسیاری از آنان به دلیل نداشتن شغلی مناسب مجبور شدند به شهرها مهاجرت کنند که امیدواریم برگزاری چنین جشنواره دریچه‌ای امید به روی مردم منطقه بگشاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.