پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین جشنواره گلابگیری دودانگه اردیبهشت ماه برگزار می شود

0

جهانبخش عشوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دومین جشنواره گلابگیری دودانگه در مازندران از 21 تا 22 اردیبهشت در روستای ‘کندلک’ بخش دودانگه برگزار می شود .
وی ادامه داد : نخستین جشنواره گلابگیری در بخش دودانگه شهرستان ساری، 24 فروردین سال گذشته برگزار شد و مورد استقبال مردم منطقه و گردشگران قرار گرفت.
بخشدار دودانگه گفت : سال گذشته در 15 هکتار از اراضی شیب دار این منطقه 5 هزار نهال گل محمدی کاشت شد که امسال با افزایش زمین زیرکشت گل محمدی به 20 هکتار ، 15 هزار نهال گل محمدی کاشت شده است .
عشوری افزود :بر اساس تایید روستاییان منطقه صرفه اقتصادی گلاب تهیه شده از این منطقه ، 10 میلیون تومان در هر هکتار است .
وی با بیان اینکه کشت گل محمدی و سود اقتصادی حاصل از برداشت گلاب بستر جدیدی برای اشتغال زایی در این منطقه ایجاد کرده است ، گفت : این موضوع کشاورزان دیگر منطقه دودانگه را به کشت گل محمدی ترغیب کرده و باعث افزایش اراضی زیر کشت این محصول شده است .
عشوری گفت : برگزاری جشنواره گلابگیری هم از نظر معرفی ظرفیت های منطقه و هم از نظر گردشگری بسیار تاثیر گذار بوده است زیرا سال گذشته گردشگران بسیاری را از شهرهای مختلف استان و دیگر استان ها به این منطقه کشانده است .
بخشدار دودانگه اظهار داشت : گلابگیری امسال توسط تعاونی گلابگیران دودانگه که سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است انجام می شود .
وی همچنین افزود : در جشنواره امسال 10 عدد گلابگیر دستی خانگی هم شرکت خواهند داشت .
مازندران حدود 400 هزار هکتار اراضی شیب دار دارد که جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات خشکسالی ،سرمازدگی و هزینه بالا به جای کشت غلات (گندم ،جو و علوفه ) زراعت چوب و گیاهان دارویی ازجمله پرورش گل محمدی را در این اراضی به کشاورزان توصیه و حمایت می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.