پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دولت 800 میلیارد ریال بودجه برای ساخت نیروگاه زباله سوز ساری اختصاص داد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ،مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به کمک 800 میلیارد ریالی دولت برای ساخت نیروگاه زباله سوز شهر ساری گفت: 300 میلیارد ریال از این اعتبار امسال برای این طرح زیست محیطی این شهر به حساب شهرداری ساری واریز شد.

محمد ابراهیم محمدی تاکامی با بیان اینکه، 65 درصد از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز این طرح زیست محیطی خریداری و به محل نصب حمل شد، پیشرفت فیزیکی ساختمان و ابنیه نیروگاه زباله سوز  ساری را بیش از 50 درصد اعلام کرد.
وی بدون اشاره به موانعی که تکمیل نیروگاه را به تاخیر می اندازد ،خاطرنشان کرد: این طرح تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات ساخت نیروگاه در زمینی به مساحت 6 هکتار در داخل شهرک صنعتی ساری از سال 93 وارد مرحله اجرایی شد که بر اساس قرارداد 60 درصد از هزینه ساخت این طرح را دولت و مابقی رابخش خصوصی که یک شرکت چینی است به صورت بی او تی ( پرداخت هزینه با محصول نهایی) تامین می کند.
یاد آور می شود؛ اکنون به دلیل نبود واحد کمپوست زباله در شهر ساری ، زباله شهروندان ساروی با وجود اعتراض مردمی در 130 کیلومتری خارج از شهر درمنطقه پشتکوه بخش چهاردانگه ساری انبار و دفن می شود که هزینه سالانه حمل و دفن زباله حدود 300 میلیارد ریال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.