پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دولت با جدیدت انتقال گاز به مازندران را دنبال می کند/نمایندگان: پروژه تعطیل است!

پروژه انتقال گاز دامغان-ساری از جمله طرح هایی است که همه ساله زمان افتتاح آن توسط مسوولان مهر تمدید می خورد و با وجود اینکه مسوولان شرکت گاز از جدیت در اجرای این پروژه سخن می گویند اما نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه از توقف این پروژه به دلایل مشکلات مالی و زیست محیطی خبر می دهد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، با هجوم سرما و بارش برف همه ساله اضطرب قطع گاز شهروندان مازندرانی را فرا می گیرد نگرانی که ناشی از تجربه تلخ سال های ۸۶ و ۹۲ بوده و هرگز از ذهن مردمان استان های شمالی پاک نمی شود.

 

در بحران ناشی از برف هفته گذشته گاز بسیاری از شهرهای مازندران همچون آمل، بابل، بابلسر و چالوس قطع شد و مردم بیش از سه روز  برای فرار از سرما به روستاها پناه بردند تا با وسایل ابتدایی گرمایشی از این پاییز سرد، جان بدر ببرند.

 

طی این سالها بسیار عنوان شده که مازندران در انتهای خط لوله گاز و بن بست گازی قرار دارد و این مساله موجب می شود به هنگام مصرف بالا، شهرهای شمالی با افت فشار و قطع گاز مواجه شوند.

 

در این راستا دولتمردان پیش از این چاره کار را اجرای خط لوله گاز دامغان – کیاسر – ساری تعریف کردند خط لوله ای که اگر گذرتان به مناطق چهاردانگه ساری افتاده باشد، آثار مخرب آن در محیط زیست را مشاهده خواهید کرد.

 

پروژه ای که بعد از چند سال از آغاز آن، با مشکلات زیست محیطی و کمبود اعتبار مواجه شده و لنگ لنگان به پیش می رود.

 

هر چند که مدیران شرکت گاز هر سال وعده پایان این پروژه را می دهند ولی هنوز خبر از تکمیل آن نیست و ترس از سرما همچنان مازندرانی ها را مضطرب می کند.

 

بهربرداری در سال ۹۶

مدیر عامل شرکت گاز مازندران که دو سال پیش در گفت و با رسانه ها مدعی شده بود با روی کار آمدن دولت جدید این خط انتقال گاز تا سال ۹۵ به بهره برداری می رسد حال بر  وعده خود مهر تمدید زده و بیان می کند: این خط انتقال سال ۹۶ ه بهره برداری خواهد رسید هر چند که نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نظر دیگری در این رابطه دارد.

 

مدیرعامل گاز مازندران از اجرای خط لوله گاز دامغان – کیاسر – ساری با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان جهت تقویت فشار گاز در استان خبر می دهد و می گوید: احداث این خط، ضمن استمرار پایداری جریان گاز استان، نقش مهمی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی خواهد داشت.

 

محمد اسماعیل ابراهیم زاده طول این خط لوله را ۱۷۰ کیلومتر اعلام می کند و می افزید: اجرای خط لوله ۴۲ اینچ دامغان – ساری با جدیت در دست اجرا بوده و تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی خاطرنشان می کند: با افتتاح این پروژه، ۵۴ روستای مسیر هم از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه گاز ۱۴۱ هزار مشترک در بحران اخیر قطع گردید، از شهروندان مازنی به خاطر مشکلات پیش آمده و افت فشار گاز عذرخواهی می کند.

 

خط انتقال ساری – دامغان متوقف است

با وجود اینکه مدیر عامل شرکت گاز از جدیت برای اتمام این پروژه خبر می دهد اما نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما ادعا می کند در حال حاضر این خط انتقال متوقف است زیرا این پروژه مشکلات زیست محیطی و تامین منابع مالی دارد.

 

سیدعلی ادیانی از نبود خط مستقل گازی برای استان مازندران خبر می دهد و می گوید: اگر خط انتقال گاز از دامغان به ساری تکمیل شود، مشکل قطع گاز مازندران حل خواهد شد.

 

وی خبر مدیرعامل گاز مازندران مبنی بر تکمیل این پروژه در سال آینده را رد کرده و بیان می کند: این خط انتقال در سال آینده به بهره برداری نمی رسد!

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور می شود: متاسفانه گازرسانی به سوادکوه در محورهای آلاشت، رجه، ورسک و لفور در حوزه انتخابیه ام را در مجلس هشتم هم پیگیری شدکه متاسفانه اجرایی نگردید.

 

ادیانی می افزاید: با پیگیری هایی که انجام گرفت، هم اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل اعتبارات گازرسانی به این مناطق در سوادکوه اختصاص یافته است.

 

وی اضافه می کند: در مجلس هشتم ۱۱۰ میلیارد اعتبار جهت اتصال گاز قائم شهر به خط اصلی ۲۴ اینچ در حیدرآباد جویبار اختصاص و این پروژه انجام شد که بدنبال آن در بحران های اخیر، قائم شهر قطع گاز نداشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.