پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دهکده آرامش سد شهید رجایی

0

 پایگاه خبری چهاردانگه: سد شهید رجایی (سد سلیمان تنگه) در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری در نزدیکی روستای افراچال در منطقه‌ای کوهستانی و سر سبز واقع شده‌است. دهکده آرامش در کنار این سد، در سال ۱۳۷۹ برای بازدید مسافرین و گردشگران آماده شده است. اقامت شبانه در کنار رودخانه تجن، بازدید از تاج سد ممکن بوده و امکانات قایقرانی و اسکی روی آب برای گردشگران فراهم شده‌است.

منطقه سلیمان‌تنگه به علت وجود دریاچه و سد شهید رجایی بسیار خوش آب‌وهوا و زیباست. دهکده ارامش با دارا بودن مجموعه ویلاهای بزرگ و کوچک با رعایت استانداردهای کیفیت، مسافران را برای اقامت به‌سوی خود جذب می‌کند.

دهکده آرامش درست در زیر سد شهید رجایی قرار گرفته است و مجاورت واحدهای اقامتی آن با رودخانه، امکان تماشای مناظر سرسبز اطراف و هیجان قایق‌سواری را فراهم کرده است.

با اقامت در این دهکده دیدنی می‌توانید به تماشای هم‌نشینی شالیزارهای چشم‌نواز، جنگل‌های بکر و انبوه، روستاهای زیبا در دل تپه‌ها و دریاچه عظیم سد شهید رجایی بروید.

به غیر از اقامت شبانه در کنار رودخانه تجن و در دهکده آرامش از جمله امکانات گردشگری در این محیط می‌توان به قایقرانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی، پدالو در اسکله شیرین رود، بازدید از تاج سد و ماهیگیری اشاره کرد. وجود ویلاهای دوخوابه، چهارخوابه، اردویی، سالن‌های اجتماعات سرپوشیده و روباز، رستوران و سالن غذا خوری به سبک‌های مختلف، زمین ورزش و پارک بازی، پیست تپه پیمایی و جنگل نوردی، آلاچیق از دیگر امکانات و پتانسیل‌هایی است که این مجتمع تفریحی-سیاحتی برای استفاده گردشگران تدارک دیده‌است.

در این منطقه دیدنی شاهد هم نشینی شالیزارهای چشم نواز، رودخانه پرآب تجن، جنگل های بکر و انبوه، روستاهای زیبا و دریاچه عظیم سد شهید رجایی خواهید بود.

براي رسيدن به سليمان تنگه و سد شهيد رجايي بايد از ساري به سمت منطقه دودانگه حركت كرد. از شهر ساري تا سد 40 كيلومتر راه است . البته اين مسير خود سراسر جنگلي است.

در تمام طول مسير با رودخانه تجن و شاليزارهاي سنتي همسفر خواهيد بود. روستاهاي متعددي سر راهتان هست كه در دل تپه ها و ارتفاعات جنگلي خودنمايي مي كنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.