پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دماوند به عنوان نماد شهرستان آمل انتخاب می شود

فرماندار شهرستان آمل با اشاره به ویژگی های کوه دماوند گفت: انتخاب دماوند به عنوان نماد شهرستان آمل به منزله ایستادگی، مقاومت و وحدت است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد منفرد صبح پنجشنبه در جلسه تصویب نماد شهرستان آمل گفت: انتخاب دماوند بعنوان نماد شهرستان به معنای نفی دیگر داشته ها و پتانسیل های شهرستان نیست و همه آنچه که داریم از ایستادگی ها، مقاومت ها و وحدت در این قله مستحکم و در حال عروج نمایان می شود و این نماد خوبی برای شهرستان است.

 

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه استاندارد جهانی در انتخاب نماد تنها یک مورد است و تلفیقی نمی تواند باشد گفت: در میان همه نمادها باید جامع ترین را انتخاب کنیم تا به کل شهرستان تسریع داشته و از جامعیت لازم برخوردار باشد.

منفرد اظهار داشت: در شهرستان آمل نمادهای بسیاری داریم که شامل تاریخ، فرهنگ، شخصیت ها، پدیده های طبیعی و تولیدات می شود و این ها سرمایه های گرانقدری هستند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به قله دماوند اظهارداشت: کوه در تعادل بخشی اثرگذار است و به واسطه قله دماوند آب و هوایی داریم که در دیگر نقاط کشور وجود ندارد و این  تعادل بخشی در شهرستان طبیعتی را رقم زده است که همیشه در راستای آبادانی است.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: دماوند سابقه بسیار زیادی دارد و می تواند نماد خوبی برای شهرستان آمل باشد و این قله در تاریخ و فرهنگ ما نقش دیرینه ای دارا است.

منفرد افزود: رشته کوه البرز در عین کثرت به وحدتی به نام قله دماوند می رسد و این وحدت در نهایت منتج به عروج می شود که این رو به آسمان و به سمت خدا بودن، ارزشمند است.  

وی با اشاره اینکه دماوند قائم و استوار است، گفت: در تعالیم والای دینی داریم که بیان می شود باید مانند کوه استوار باشیم و کوهها از جا نمی جنبند و باید در استواری از کوه ایده بگیریم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه این قله ظرفیت و سرمایه ای گرانقدر برای این دیار است افزود: در شاهنامه فردوسی راجع به دماوند بیانات بسیاری شده و در فرهنگ ما کوه نشانگرمقاومت در برابر سختی است.

منفرد فرماندار ویژه آمل گفت: برای معرفی و تصویب نماد شهرستان آمل نیاز است تا نمادهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و تبادل نظر لازم انجام شود.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد تا از نظرات اساتید و بزرگان فرهنگ و تاریخ جهت تبادل نظر و اندیشه به منظور تصویب نماد شهرستان آمل استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.