پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دلم می خواهد به مدرسه سابقم برگردم و پشت همان میز بنشینم

0

در هفته بزرگداشت مقام معلم قرار داریم و در مجموعه مصاحبه هایی به همین مناسبت از فرهنگیان بخش چهاردانگه این بار با یکی از باوان موفق فرهنگی چهاردانگه گفتگویی انجام داده ایم و تقدیم شما می کنیم. خانم مریم ذوالفقاری اهل شهر کیاسر و هم اکنون در مقطع ابتدایی در شر ری تهران تدریس می کند.

…………………………………………………………

روز معلم رو بهتون تبریک می گیم. بفرمایید از کی به استخدام آموزش و پرورش در اومدید؟  

از سال 77 به عنوان معلم حق التدریس وارد آموزش و پرورش شدم و از سال 84 استخدام و تاکنون در خدمت در شهرری و در مقطع ابتدایی خدمت رسان منطقه محروم هستم.

چند سال سابقه دارید الان کجا و در چه مقطعی تدریس می کنید؟

مقطع ابتدایی 10 سال دخترونه امسال پسرونه.البته 5 سال راهنمایی و دبیرستان تدریس کردم بعد از تجربه در اون مقاطع به ابتدایی اومدم .

دوران تحصیل کیاسر بودید؟

بله تا دیپلم کیاسر و بعد از قبولی در کنکور تامقطع کارشناسی ارشد در تهران تحصیل کردم

حس شمااز دوران تحصیل رو در یک جمله بگید؟ دلتون برای کدوم معلمتون تنگ شده؟

دوران تحصیل بخصوص دبیرستان بهترین دوران تحصیل من بود دوست دارم فقط یک روز بار دیگه در کنار دوستان و همکلاسی ها و معلمین در همون مدرسه سابق پشت میزم بنشینم و دوباره تجربه کنم . همه معلمانم رو دوست دارم ولی خاطرات یک نفر هیچ وقت از ذهنم خارج نمیشه خانم حکیمه میانرودیان دبیر ادبیات دبیرستان زینبیه سالهای 72تا 75

از هم کلاسی هاتون که اغلب کیاسری باید باشن خبر دارید می تونید یکی دوتا که موفق بودن  رو نام ببرید؟

بله تقریبا باهمه کم و بیش و دورادور در ارتباطم ولی افتخار میکنم و مرور می کنم خاطرات رو، با خانم ام کلثوم خواجه وندی هنوز در ارتباطم و از هم خبر داریم. دوستان موفق کم نداشتم .خانم بیدل .خانم وسگری.خانم امامی و …

رابطه تون با بچه های کلاس؟

رابطه ام عالی لااقل از منظر خانواده ها و همکاران

مشکلات فرهنگیان رو بذاریم کنار چقدر فرهنگیان در وضعیت حاکم فرهنگی مقصرند؟

در وضعیت حاکم فرهنگی به نظر من معلمین هم مقصرند.اگر هرکس در هرجایگاهی که قرار گرفته به درستی کار کنه مطمئنا جامعه ما مدینه فاضله خواهد بود ولی برخی اتفاقات در جامعه دست بدست هم میدن تا کار درست انجام نشه. مثلا من معلم هرچقدر که بخوام درست کار کنم انقدر بخشنامه های دست و پا گیر و آنقدر تبعیض و … وجود داره که کار مثبتم تحت الشعاع اون قرار گرفته و متاسفانه بازده خوبی نخواهد داشت.

دانش آموزی که مشکل اقتصادی خانواده اش رو رنج میده و نمیتونه کمترین امکان رفاهی داشته باشه هرچقدر هم که معلم کارا و کلاس درس خوب داشته باشه ناچار در مقطعی از زمان مجبوره درس رو کنار و به عنوان یک کارگر خورده پا در بیغوله ای مشغول کار بشه

تو مقطع ابتدایی درس می دید باید خیلی عاشق کارتون باشید، اگر بخواید مقایسه ای داشته باشید دانش آموزان الان رو با دانش آموزان یکی دو نسل قبل تر چی می گید؟

اصلا قابل قیاس نیست .من خودم یک دانش آموز بودم با پسر و دخترم که الان در مقطع ابتدایی مشغولند وقتی خودم رو مقایسه میکنم میبینم اگر چه ما امکانات کمی داشتیم ولی دل خوش فراوان بین ما و خانواده و معلمان دوستانمون وجود داشت.

هم نسلی های شما تفریح نداشتن کلاس تقویتی نداشتن  جنگ بود کمبود اینا تو شکل گیری شخصیتشون تاثیر داشت! فکر می کنید شخصیت نسل شما درست پروش پیدا کرد؟

بچه های الان پرمدعا و زیاده خواهند .با وجود کمبود امکانات و چیزهایی که گفتید تقریبا موفقیت دربین بچه های اون دوران زیاد بود ولی بیشتربچه های الان متاسفانه به خاطر امکانات زیاد و خوشی بیش ازاندازه نمیشه به عنوان یک دانش اموز موفق حسابی روشون داشت.

پیامتون به معلم کلاس اول ابتدایی؟

معلم کلاس اولم خانم یانوق بود خانمی مهربان و عزیز.متاسفانه از ایشون خبری ندارم .ارزو دارم یکبار دیگه ایشون رو زیارت کنم.فقط یک جمله برای ایشون دارم  خانم عزیزم دستانت را میبوسم .ان شاا… سالم و سرحال باشی .ارزومند دیدارتون هستم

و سخن با هم ولایتی ها:

در سایه محبت و دوستی با هم حتما شهری آباد خواهیم داشت.  بیایید دست در دست هم بدون تفرقه شهر ارمانی برای خود و فرزندانمان بسازیم .همه ی هم ولایتی هایم را دوست دارم و از هیچ کمکی برای سازندگی بهتر شهرم دریغ نمی کنم.

من هم از شما بابت زحمتی که تقبل کردید سپاسگزارم.زنده و سلامت و شادکام باشید.

گفتگو از سیدروح الله شجاعی کیاسری

 

مطالب مرتبط:

ریشه همه ی مشکلات کیاسر فرهنگی است

بیشترین آسیب فرهنگی را سیاستمداران وارد می کنند

انسان های بزرگ همیشه قدرت تغییر دارند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.