پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دعوا در کف رودخانه‌های مازندران!

0

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: شورای عالی معادن هنوز در خصوص نحوه برداشت گل و لای حاصل از لایروبی و کف کَنی آب بندان‌ها تصمیم گیری و اعلام نظر نکرده و در حال حاضر این گونه گل و لای جزء مواد معدنی محسوب نمی‌شود بنابراین صدور مجوز در این خصوص در محدوده اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد در جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب بندان های مازندران، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران، گِل و لای و رسوباتی که در لایروبی و کف کَنی از آب بندان های مازندران برداشت می شود، جزء مواد معدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

وی تصریح کرد: لایروبی از آب بندان ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه ای استان باید برای همان آب بندان‌ها و اراضی کشاورزی در حدود بهره برداران همان آب بندان‌ها هزینه شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: اینکه کشاورزان و بهره برداران به چه میزان و در چه مواردی می‌توانند از آب بندان ها استفاده کنند و همچنین مدیریت و نظارت مربوط به آب بندان های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواهد بود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران یادآور شد: طی سال های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان و مدیریت شرکت آب منطقه ای، شیوه نامه‌ای نیز در خصوص وضعیت آب بندان‌ها و نحوه بهره برداری و شرایط مالکیت آنها تنظیم شد که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 870 آب بندان در استان مازندران شناسایی شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.