پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دشمن با افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی وارد شده؛ مردان نسبت به نوامیس خود هوشیار باشند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام محمد انتظاری امروز در همایش عفاف و حجاب در دفتر آیت الله العظمی شاهرودی در ساری اظهار داشت: آفرینش همه هستی عالم هدفمند بوده که عفاف و حجاب مسئله ای عقلی و عرفی است و بدانیم دشمن جریان ضد حجاب را راه‌اندازی کرد  و باید همه حواسمان باشد.

وی افزود: طبق قانون جمهوری اسلامی بانوان و آقایان باید پوشش مناسب را در ملاعام رعایت کنند و بدانیم بدحجابی حق الناس است زیرا موجب دلخوری خانواده‌های شهدا، مومنان و مردم می‌شود که باید طبق منطق و عرف این مسئله را رعایت کنیم.

انتظاری بیان کرد: از دامن زن مرد به معراج می‌رسد که طهارت، پاکی، نفس و درون، نفس قلوب زن و مرد، فلسفه فردی و اجتماعی، تعدیل جاذبه طبیعی میان زن و مرد، سلامت بهداشت روح و روان از فلسفه حجاب است.

وی بیان کرد: زنان مانند در و مرواریدی در جامعه هستند که ارزش آنان قابل مقایسه به هیچ چیزی نیست فردی که چادر دارد امنیت دارد و بانوان باید همه اعضای بدن و موی خود را از نامحرم بپوشاند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ادامه داد:طبق تاکیدات آیات قرآن در مورد حجاب این مسئله مورد تایید و اتفاق همه مفسران و همه علما است.

انتظاری ادامه داد: عفاف و حیا ضامن سلامت جامعه بوده که این دو امر برای مرد و زن مهم است و غیرت مرد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که باید مردان نسبت به نوامیس خود هوشیار باشند.

این مسئول ادامه داد: اندیشه، ابتکار، توانایی و دانش بانوان در جامعه مشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشند که تربیت درست پدر و مادر نقش مهمی دارند.

انتظاری افزود: تلاش استعمار در زدودن پوشش دو برابر شد و می‌خواهند هویت و شخصیت زن را با امیال کثیف خود تنزیل دهند باید که برای خنثی کردن توطئه دشمن با بصیرت الگوهای ناهنجار را کنار بگذاریم و با ایمان و الگوگیری از فاطمه زهرا(س) ارتباط آسیب زا را در جامعه کم کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران تصریح کرد: جوانان و مردم بدانند و همه فراموش نکنیم برای انقلاب خون دادیم متاسفانه ناهنجاری‌ها نشان می‌دهد دشمن دارد خوب عمل می‌کند. باید آگاهانه پیرو ولایت باشیم و در مسیر اسلام و انقلاب گام برداریم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.