پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

در نشست هم اندیشی میان شهرداران ساری و بابل مطرح گردید: همدلی و اتحاد رمز پیشرفت استان

مهدی عبوری شهردار ساری به همراه معاونان، مشاور و مسئول پیگیریهای ویژه و مسئول حراست با حضور در شهرداری بابل با سردارحسین بیژنی شهردار این شهر دیدار و گفتگو کردند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از  مرکز امور رسانه شهرداری ساری، مهدی عبوری شهردار ساری به همراه معاونان، مشاور و مسئول پیگیریهای ویژه و مسئول حراست با حضور در شهرداری بابل با  سردارحسین بیژنی شهردار این شهر دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار صمیمانه که در دفتر شهردار بابل برگزار شد ،شهرداربابل  طی سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین خیر مقدم به میهمانان ساروی خود گفت: بسیار خوشحالم که به من و همکارانم دراین مجموعه افتخار حضور در شهرداری بابل را داده اید.

 

وی افزود: خدمتگذاری به مردم کار بسیار دشواری است چون هم با نشاط و شادابی مردم سروکار دارد و هم با برنامه ریزی و مدیریت شهری برای مردم.

 

ساری الگویی مناسب برای دیگر شهرهای استان

 

شهردار بابل ضمن الگو خواندن برخی از شهرهای کشور در مدیریت شهری عنوان کرد: امروزه با خدماتی که دکتر عبوری در مرکز استان انجام داده ساری می تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای استان باشد خدارا شاکریم که با وحدت و همدلی مازندران را سرفرازتراز از همیشه در کشور معرفی کنیم و اعتلای استان مهمترین هدف همه ماست.

 

 

درادامه این دیدار صمیمانه دکتر عبوری ضمن قدردانی از میزبانی بسیار خوب سردار بیژنی و همکارانش در مجموعه شهرداری  بابل گفت: خوشحالیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق خدمت رسانی به مردم را داریم .یکی از دلایلی که بنده به همراه همکارانم در شهرداری بابل حضور یافتیم عملکرد سردار بیژنی شهردار بابل در مدت قبول مسئولیت مدیریت شهری است.

 

امید افرینی در شهروندان بابلی

 

ایشان با عملکرد خوب خود امیدآفرینی را در مردم بابل زنده کرده است  که قطعا این امیدافرینی موجب آشتی بابلیها با شهرداری بابل خواهد شد.

 

مردم بابل نیز مانند همشهریانم در ساری مطالبه گر شده اند و این نشانگر اقدامات خوب شماست.

 

عضوشورای شهرداریها و دهیاریهای کشور بیان کرد: بنده و سردار بیژنی میراث دار عقب ماندگیهای شهر کهن خود هستیم.

 

شهردار ساری تصریح کرد:امروزه با اقدامات شهرداری بابل هوای تازه دراین شهراستشمام گردیده و پنجره جدیدی از خدمت رسانی به روی هم استانیهای عزیز بابلی گشوده شده است

ما تلاش می کنیم یاریگر سردار بیژنی شهردار بابل باشیم پیشنهاد میکنم در بابل هم توسعه شهر را بر مبناب توسعه گردشگری بگذارید و از ظرفیتهای بالای این در این زمینه استفاده کنید

 

استان را کلان شهر ببینیم

شهردار مرکز استان با اشاره به نزدیکی شهرها در مازندران افزود: باید استان ما را بصورت یک کلانشهر دید و رشد و توسعه شهری در رشد و توسعه استان تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 

امروزه باید مازندران به دلیل داشتن مناظر زیبا،کوهها، جنگلها و دریا و رودخانه هابه قطب گردشگری کشور تبدیل گردد بنده از زمان ورودم به شهرداری ساری با کمک و همکاری دوستان خوبم در شورای اسلامی شهر یک سند ۲۰ ساله چشم انداز گردشگری را تدوین نمودیم و این مسیر را در مرکز استان ریل گذاری کردیم و اعتقاد داریم با جذب گردشگر در استان هم اشتغال ایجاد میشود و هم درآمدزایی بسیار خوبی برای استان خواهد بود.

 

پروژه هایی با پیوست فرهنگی

دکتر عبوری عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در شهرداری ساری در حال رقم خوردن است در کنار رودخانه تجن با احداث بوستان ملل طی مدت ۱۰۰ روز فضای چندین هکتاری  مفرح و شادابی را برای مردم مرکز استان بوجود آوردیم ودرکنار آن اشتغال مناسبی را برای شهروندان ساروی ایجاد کردیم

مرکز امار ایران در سال ۹۲ و ۹۳ ساری را در جمع ۵ شهر برتر گردشگرپذیر کشور قرارداده و این افتخاری برای همه استان است.

 

با پیگیریهایی که در بدو ورودم به شهرداری انجام دادیم و با تاسیس معاونت فرهنگی اجتماعی اقدامات فرهنگی بسیار خوبی را در سطح ساری شاهد بودیم  بطور مثال با راه اندازی تور ساری گردی جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی شهرستان ساری مورد بازدید مسافران عزیز قرار میگیرد.

 

ما در مرکز استان اسیب شناسی کردیم و موفق شدیم آسیب ها را به نقطه قوت تبدیل کنیم و همه پروژه های عمرانی خود را با پیوست فرهنگی به بهره برداری رساندیم.

 

با برگزاری مراسمات مختلف مانند شبهای سکوت در ماه مبارک رمضان یا ویژه برنامه هایی درسایر مناسبتهای مذهبی، برپایی سرای تداوم ها در نقاط مختلف شهرتلاش کردیم فرهنگ سازی های خوبی را برای شهروندان ساروی داشته باشیم.

 

علت عقب ماندگی استان عقب ماندگی مرکز استان است

 

عبوری افزود: با شجاعت اعلام میکنم علت عقب ماندگی استان ولایتمدار مازندران ؛ عقب ماندگی مرکز استان است و همه هدف ما توسعه استان می باشد.

 

شهردار ساری خاطر نشان کرد: شهرداری ساری با همه امکانات خود در خدمت شما عزیزان در مجموعه شهرداری بابل می باشد و همه شهرهای استان با انتقال تجربیات خود میتوانند  مانند یک کلانشهر واحد به پیشرفت مازندران کمک کنند.

 

بیژنی: رفتار عبوری، رفتار مدیری پخته و برجسته است

 

بعد از پایان اظهارات شهردار ساری، اردشیر بیژنی شهردار بابل این دیدار را فصل جدید در روابط شهرداری های استان دانست و گفت:  امروز واقعا مشعوف و خوشحالم که فرمایشات شما کارشناسی شده و ماحصل برنامه و رفتار و عملکرد یک مدیر پخته و برجسته در کشور ماست. گاها آدمی وقتی برخی دستگاه ها را رصد می کند و وضعیت مدیرانش را  می بیند ناامید می شود. اما امروز من توفیق پیدا کردم و تحلیل بسیار ارزشمند و ارائه عملکرد بسیار خوب شهردار محترم ساری را شنیدم که این شیوه  نشان از همان برکتی است که شهدای عزیزمان در کار ایجاد می کنند و ایشان هم به عنوان برادر شهیدان عبوری که همت و غیرت و پایمردی و ایثار را از برادرانشان به ارث برد که با نثار جان شیرین خودشان اثبات کردند که خدمتگذار واقعی کسی که از حتی از هستی خودش هم بگذرد.

 

ساری امروز باعث افتخار مازندران است

بیژنی اظهار داشت: قطعا اگر امروز ساری با این تعدا پروژه های عظیم را طی کرده باعث افتخار مازندران است. من نمی توانم وقتی  مردم خارج استان می پرسند کجایی هستی؟بگویم بابلی هستم فقط بیا بابل، من باید مازندران را معرفی کنم. ما باید همدیگر را پشتیبانی کنیم و اتحاد و همفکری داشته باشیم. این گزارش مبسوط و کامل شما در این مدت محدود نشان دهنده این است که ما نباید خیلی تاکید کنیم که حتما برویم خارج و الگو بگیریم. بارها به همکارانم گفته ام همین ساری و گرگان را بگردید و الگو بگیرید. ما قطعا می توانیم به هم الگو بدهیم پس چرا استفاده نکنیم.

 

وی افزود: اینهمه کار هزینه های مادی و معنوی فراوانی پشت سر داشته است. هزینه های مادی جای خودش، اما هزینه هایی هم برای کسب تجربه می دهیم و هزینه های معنوی می دهیم.

 

 

شایان گفتن است در پایان یک جلد قران کریم و تندیس جشنواره  بهار نارنج به دکتر عبوری شهردار مرکز استان اهدا شد.

 

لازم به ذکر است در استانه ورود شهردار وهیئت همراه از سوی شهردار بابل ومدیران شهرداری با دسته گل از همتای ساروی خود استقبال کردند.

 

 
 
 
 
 
 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.