پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دختران در معرض بیشتر کودک آزاری‌ها در مازندران

0

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بنابر آمار، در سال گذشته نزدیک به 200 تماس‌ با موضوع کودک آزاری با سامانه 123 بهزیستی مازندران گرفته شد که از این تعداد 168 مورد مربوط به کودک آزاری دختران و 32 مورد هم به کودک آزاری پسران اختصاص داشت.

سید سعید آرام در گفت ‌وگو با ایسنا از روند رو به رشد کودک آزاری در این استان خبر داد و اظهار کرد: 42 مورد آزار جسمی، 22 مورد مربوط به غفلت و مسامحه والدین، 17 مورد آزار روانی، 15 مورد آزار جنسی و 11 مورد هم ترکیبی از تمامی آزارهای گفته شده در گزارش آماری کودک آزاری سال گذشته ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: 123 مورد از این تماس های گرفته شده برای پیگیری و حمایت‌های روانی و اجتماعی به مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی ارجاع داده شده است.

آرام با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از کودکان، یادآور شد: برنامه جامع رشدمحور با توجه به سنین کودکان و نیاز امروز جامعه و نیاز خانواده‌ها به برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مهدهای کودک در حال اجراست و همچنین برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان حدود 10 هزار بسته غذای گرم به ارزش ریالی 2 میلیارد تومان برای کودکان در روستاها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی توزیع شده است.

  این مسئول با بیان این که از طریق سامانه 123، اورژانس اجتماعی آگاه سازی و اطلاع رسانی کمپین نه به کودک آزاری در سطح استان و شهرستان‌ها ایجاد شد، خاطرنشان کرد: همین امر موجب شد تا بسیاری از افراد با سامانه 123 آشنا شده و با مشاهده کودک آزاری با این سامانه تماس برقرار می‌کنند و کارشناسان بهزیستی پس از تماس مداخلات را انجام می‌دهند.

وی، خواستار تصویب لوایحی برای حمایت از کودکان در مجلس شد و تاکید کرد: با توجه به این که برخی از فرزندان حاصل والدین چند ملیتی هستند از امکانات هویتی و تحصیلی محروم می‌شوند که لازم است این مشکل برطرف شود تا این کودکان از حقوق برابر اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: همچنین قانونی باید تصویب شود تا در مناطق محروم والدین نتوانند از تحصیل فرزندان جلوگیری به‌عمل آورند.

آرام از راه‌اندازی مرکز حمایت آموزشی کودک در خانواده خبر داد و اظهار کرد: مرکز حمایت آموزشی کودک در خانواده برای حمایت از کودکان به ویژه کودکان کار و خیابانی در شهرهای مازندران در حال راه‌اندازی است که در سال گذشته در شهر ساری 104 کودک تحت حمایت این مراکز قرار گرفتند و امسال این مراکز در شهرهای آمل و نوشهر راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به عوامل مهم در کودک آزاری خاطرنشان کرد: اعتیاد والدین، فشار روانی برای ادامه تحصیل، تفاوت بین فرزندان، گسترش فضای مجازی بین کودکان از جمله مواردی است که نقش اساسی در کودک آزاری دارند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.