پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

داوری ۸۴۰ اثر جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در مازندران پایان یافت

0

حسین زحمتکش بدر گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به داوری ۸۴۰ اثر در جشنواره هنری ققنوس مازندران و با بیان اینکه برای داوری آثار دانشجویان هنرمند دانشگاه‌های مازندران از داوران مجرب، حرفه‌ای و متعهد بهره گرفته شده است، تصریح کرد: روند داوری از ابتدای فروردین ماه به مدت دو هفته صورت گرفت که در این مدت نیز داوران به صورت مستمر با دبیرخانه جشنواره ارتباط داشته و گزارش روند کار را ارائه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه هفت استاد هنرمند، داوری آثار در بخش‌های مختلف جشنواره را برعهده گرفتند، تاکید کرد: مهم‌ترین شاخص بخش داوری جشنواره، تعهد داوران در بررسی آثار بود به گونه‌ای که داوران برای بررسی بهتر آثار در برخی موارد با هماهنگی دبیرخانه جشنواره با صاحبان آثار تماس گرفته تا بتوانند زوایای بیشتری را در داوری اثر اعمال کنند.

دبیر کمیته داوران چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران در ادامه با انتقاد از وجود بداخلاقی و عدم صداقت در برخی آثار گله کرد و گفت: مهم‌ترین شاخصه یک هنرمند دانشجو که باید مطالبه گر مطالبات جامعه باشد، صداقت در کار است، اگر دانشجویی که عنوان هنرمند را یدک می‌کشد صداقت در تولید آثار نداشته باشد یقیناً آینده روشنی در کار هنری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: متأسفانه برخی از شرکت کنندگان در ارائه و تولید آثار هنری صداقت را کنار گذاشته و اقدام به بداخلاقی‌هایی کردند که به دور از چشم تیزبین داوران جشنواره نماند.

زحمتکش در ادامه گفت: این موضوع موجب شد تا کمیته داوران چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران با تأیید دبیرخانه جشنواره، آثار شرکت کنندگانی که عدم صداقت کاری آنها در ارائه اثر اثبات شده است از روند داوری‌ها حذف و تمامی آثار آنان در دیگر بخش‌ها نیز داوری نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.