پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشگاه‌های ما باید تمدن ساز باشند

0

حجت الاسلام احمد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به اینکه نقش و اهداف اصلی دانشگاه ها به عنوان یک محیط تمدن ساز نه صرفا کارآفرین مطرح است؛ اظهار کرد: تمدن ساز بودن دانشگاه‌ها می‌تواند در حوزه اشتغال به جوانان کمک کند؛ ایران دارای فرهنگ غنی است و دانشگاه‌های ما باید تمدن ساز باشند.

وی افزود : یکی از مشکلات پیش رو در دانشگاه‌ها این است که ما هنوز علم را تبدیل به بهره‌وری نکردیم و بحث تعدد بالای دانشگاه‌ها باعث پایین آمدن کیفیت علمی شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران گفت : تعدد بالای دانشگاه‌ها از برکات نظام و انقلاب است و این امکان را برای همه خانواده‌ها فراهم کرده تا بتوانند از هر قشر جامعه در دانشگاه تحصیل کنند؛ نه اینکه کثرت دانشگاه از بار کیفی علم بکاهد.

اسلامی بیان کرد: با ورود شورای عالی فرهنگی به حوزه دانشگاه‌ها، این مراکز استقلال یافته و بحث آزادی سیاسی پس از انقلاب شرایط بهتری نسبت به زمان انقلاب دارد؛قبل از انقلاب دانشجویان به خاطر آزادی سیاسی از دانشگاه ها اخراج می‌شدند.

وی تصریح کرد : پس از انقلاب آزادی اندیشه و آزادی سیاسی در دانشگاه ها غالب شد؛ از برکت انقلاب بحث انتخابات در کل کشور ظهور پیدا کرد و جامعه دانشگاهی به عنوان جامعه پویا، زنده و فعال در این حوزه ورود پیدا کرده است.

اسلامی گفت: نرخ سواد در جامعه قبل از انقلاب و بعد از آن از 47 به 93 درصد ، جمعیت تحصیلات عالیه از 310 هزار نفر الان به 4.5 میلیون نفر دانشجو رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه با گذشت 40 سال از انقلاب پیشرفت های زیادی در زمینه علمی حاصل شده و رشد تحصیلی بالا رفته است، افزود : ایران در 142 حوزه قطب علمی محسوب می شود  و خود کفایی علمی در دانشگاه ها صورت گرفته، در شاخص پژوهش، کشور ما جز 10 کشور برتر دنیا است.

وی تصریح کرد : در زمینه المپیاد های علمی، انرژی هسته ای، هوا و فضا، موشکی و نظامی، بحث سلول بنیادین و نانو تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و فقه ما بسیار پویا و همراه با علم شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید از فکر دانشگاهیان استفاده کند و گره از مشکلات آنان در زمینه های مختلف برداشته و آن ها را مورد حمایت قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.