پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خط پروازی ساری ـ آستراخان راه‌اندازی می‌شود

استاندار مازندران خواستار برقراری پرواز ساری به آستاراخان شد که تحقق این مهم قطعا” شروعی برای رفت و آمدهای دو کشور و افزایش روابط تجاری و اقتصادی است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: ربیع فلاح جلودار در نشست پایانی مشترک میان فعالان اقتصادی استان آستراخان روسیه و مازندران در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی میزبان بابلسر اظهار داشت: در گذشته زیرساخت‌های لازم، محصولات دارای کیفیت بالا و تفاهمات همکاری در مازندران برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی با کشور روسیه وجود نداشته است.

 

وی افزود: در یکی دو سال اخیر با توجه به سیاست‌های دو کشور اقدامات خوبی برای برقراری و گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان استان آستراخان روسیه و مازندران  صورت گرفته است.

 

استاندار مازندران ادامه داد در شرایط کنونی موضوع گمرکات و تعرفه‌های دو کشور یعنی تولید محصولاتی که قابلیت رقابت با محصولات کشورهایی را داشته باشند که با روسیه ارتباط تجاری دارند از جمله مسائل مهم و راهبردی است که می‌بایست در این نشست ها مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

 

فلاح اضافه کرد: در واقع هزینه تولید ما باید در حدی باشد که توان رقابت با صادرکنندگان دیگر کشورها را داشته باشد و برگزاری این جلسات و نشست‌‌ها نیز برای هماهنگی در فعالیت ها و قیمت‌هاست.

 

وی با بیان اینکه در بعضی از زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و در حال حاضر نیز بعضی از محصولات مازندران به آستراخان صادر می‌شود، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی در بعضی از زمینه ها مثل مرکبات کیوی از نظر قیمت توان رقابت با سایر کشورها در مازندران وجود ندارد.

 

استاندار مازندران افزود: در این نشست‌ها مسائلی مورد مذاکره قرار می‌گیرد که در آن منفعت کافی برای خرید طرف روسی فراهم شده باشد.

 

فلاح ادامه داد: قیمت، بسته‌بندی، گمرگ و تعرفه ها از جمله مسائل مهمی بوده که در این جلسات در حال پیگیری است و اینها موضوعاتی نیست که در یک یا دو جلسه حل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مذاکرات هیئت‌هایی در سطح معاون استاندار دو استان برای برگزاری نشست ماهانه در آسترخان و مازندران در نظر گرفته شده تا همواره این مسائل جهت دستیابی به نتایج مطلوب مورد پیگیری قرار گیرد.

 

استاندار مازندران با اشاره به صادرات مرغ به آستراخان گفت: نظر آنها صادرات مرغ در قبال واردات گوشت قرمز بوده که این کار راحتی نیست و باید قرنطینه ها، دامپزشکی ها، صادر کننده ها و وارد کننده ها با یکدیگر به مذاکره بپردازند.

 

فلاح با بیان اینکه تمام تلاش ما رفع مشکلات صادرات است، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم امسال حرکت خوبی در بحث صادرات استان مازندران به آستراخان روسیه به وجود خواهد آمد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در حوزه گردشگری، بحث رفت و آمدهای دو کشور است، افزود: پرواز تهران به آستراخان برقرار شده و تمام تلاش ما برقراری خط پروازی میان ساری به آستراخان است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه این خط پروازی در تهران با یک یارانه‌ای در حال انجام است، گفت: یکی از مواردی که باید به صورت جدی مورد پیگیری و مذاکره قرار گیرد بحث برقراری خط پروازی ساری آستراخان بوده که تحقق این مهم قطعا” شروعی برای رفت و آمدهای دو کشور و افزایش روابط تجاری و اقتصادی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.