پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خشکسالی دامن مازندران را می گیرد؟

0

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: چنان چه در شیوه زندگی و مصرف آب تغییری ایجاد نشود در آینده نزدیک کمبود آب و خشکسالی دامن گیر تمامی مناطق مازندران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،  ذبیح الله ذاکری در جمع خبرنگاران با بیان این که ایران به مرز خشکسالی نزدیک شد، اظهار کرد: بحران آب  به استان های شمالی از جمله مازندران هم رسیده و چنان چه در شیوه زندگی و مصرف آب تغییری ایجاد نشود در آینده نزدیک کمبود آب دامن گیر  تمامی مناطق مازندران می شود.

وی تصریح کرد: کاهش نزولات جوی و در پی آن افت ذخایر سفره های آب زیرزمینی، برداشت بی رویه در گذشته و افزایش جمعیت منجر به کمبود آب در کشور شد.

ذاکری، با بیان این که در روزهای گرم مصرف آب نیز افزایش می‌یابد و این افزایش برخی از مشترکین را با افت فشار و یا قطع آب مواجه می‌سازد، گفت: حفاظت از آب به تنهایی صورت نمی گیرد و به یک عزم و اراده قوی نیاز دارد.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران، به اهمیت آب در قرآن و دین اسلام اشاره و تصریح کرد: خدواند در قرآن کریم بیش از 15 بار از اهمیت آب سخن گفت و دین اسلام نیز اسراف در مصرف را مورد نکوهش قرار داده است.

وی، با بیان اینکه صرفه جویی 20 درصدی در مصرف و اجتناب از مصارف غیر ضروری کمک شایانی در حفظ و نگهداری از آب می‌کند، تصریح کرد: با مدیریت مصرف، آب عادلانه بین تمامی شهروندان توزیع می‌شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.