پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت‌های جبران‌ناپذیر در پی استفاده نادرست از انرژی‌های تجدید ناپذیر

0

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران گفت: استفاده نادرست از انرژی‌های تجدیدناپذیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور می‌زند.

«نور حسین افضلی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ملی صنعت برق در مازندران اظهار کرد: تجربه ایران و جهان در سال‌های گذشته  نشان می‌دهد که رشد اقتصادی و توسعه صنعتی به‌عنوان بستری برای پیشرفت توسعه‌مدارانه  مستلزم عواملی بوده که یکی از آن‌ها مبحث انرژی است.

وی افزود: ایران دارای غنی‌ترین منابع انرژی است اما استفاده نادرست از انرژی‌های تجدیدناپذیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور می‌زند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: همه کشورها در حال کاهش منابع انرژی سنتی به خصوص سوخت‌های فسیلی هستند، چون این منابع محدود و تمام‌شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: یافتن منابع جایگزین و مدیریت در مصرف امری اجتناب‌ناپذیر است.

افضلی با اشاره به این‌که هشتمین همایش ملی صنعت برق با هدف اعتلای این صنعت و فراهم کردن امکانی برای تبادل علمی و فناوری در این حوزه برگزار می‌شود، گفت: در این همایش آخرین دستاوردها و تجربیات صنعت برق به منصه ظهور خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که این همایش علمی و فرهنگی با همکاری صنعت ساختمان مازندران برگزار می‌شود، یادآور شد: صنعت ساختمان بزرگترین مصرف‌کننده برق با مصرف 52 درصد در پیک بار است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران افزود: امسال در پیک بار هزار و 113مگابایت برق در استان گلستان و مازندران مصرف شد و در تابستان این مقدار به 2.5 برابر نیز می‌رسد.

افضلی با اشاره به این‌که مصارف ساختمانی برق بیشتر در جهت سرمایشی است، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش پرداختن به مدیریت مصرف برق در ساختمان و عدم هدر رفت انرژی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.