پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خرید ۳۲۷۵ تن کلزا از کشاورزان مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جعفری با اشاره به خرید بیش از سه هزار و ۲۷۵ تن کلزا از کشاورزان مازندران اظهار داشت: این میزان خرید توسط ۱۰ مرکز از ۲۳ مرکز تجهیز شده در شهرستانهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابلسر، آمل و نور صورت پذیرفت.

جعفری با بیان اینکه در مراکز خرید شرکت غله، دانه‌های روغنی کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است، گفت: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ با اشاره به اینکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه انجام خواهد شد و هیچ محصولی از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند خریداری نخواهد شد اظهار داشت: کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.

جعفری تاکید کرد: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.