پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خرید توافقی 354 تن برنج از شالیکاران مازندران

0

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو گفت: تاکنون 354 تن برنج به صورت توافقی از شالیکاران مازندران خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیدمحمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شالیکاران گیلان و مازندران تا 15 بهمن فرصت دارند محصول برنج خود را به مراکز خرید توافقی برنج شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو تحویل دهند.

وی افزود: هدف از خرید توافقی برنج، خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج است.

جعفری با اشاره به این‌که از 13 دی ماه سال جاری تاکنون 361 تن برنج به ارزش 19 میلیارد و 223 میلیون تومان از شالیکاران مازندران و گیلان خریداری شد، گفت : از این میزان خرید، 354 تن برنج مربوط به اقلام پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی در مراکز خرید استان مازندران شهرستان‌های نکا و بابل و هفت تن برنج صدری و هاشمی نیز مربوط به مراکز خرید استان گیلان شهرستان‌های رشت و رودسر است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو یادآور شد: رقم‌های بومی صدری و هاشمی فقط از کشاورزان گیلان و رقم‌های پرمحصول شیرودی، ندا و نعمت نیز فقط از کشاورزان مازندران که دارای معرفی نامه از سازمان جهادکشاورزی باشند، خریداری می‌شود.

جعفری تصریح کرد: نرخ خرید توافقی برنج، بر اساس هشت درصد شکستگی اقلام ندا، نعمت به ازای هر کیلوگرم مبلغ  4850 تومان، شیرودی 5450 تومان و صدری هاشمی،  9 هزار و 100 تومان، تعیین شده است.

وی افزود: حداکثر شکستگی قابل قبول برای خرید توافقی برنج، 15 درصد است و باید تولید داخل و  محصول فصل زراعی امسال باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.