پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خرید تضمینی گندم شمال کشور از مرز یک میلیون تن گذشت

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور از خرید بیش از یک میلیون تنی گندم در سه استان مازندران، گلستان و سمنان خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی  شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، سید محمد جعفری اظهار داشت: بدلیل بارندگی‌های پراکنده روزهای اخیر بویژه در استان‌های مازندران و گلستان، روند برداشت گندم توسط کشاورزان با مشکلاتی روبرو بوده که بر روند خرید تضمینی این محصول استراتژیک تاثیر گذاشته و در روزهای آینده میزان برداشت و خرید تضمینی گندم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران در ۲۱ مرکز خرید، بیش از ۹۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان گلستان در ۱۰۰ مرکز خرید و بیش از ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان در ۳۰ مرکز خرید تحویل و به مراکز ذخیره سازی منتقل شده است.

 

جعفری تاکید کرد: به‌منظور تسهیل در امر خرید تضمینی گندم و جلوگیری از بروز هرگونه ناهماهنگی و مشکلات مربوطه، در هر مرکز خرید یک عامل تشخیص، یک عامل ذیحساب و یک ناظر از طرف شرکت غله، یک نفر نماینده سازمان جهاد کشاورزی به‌منظور تایید معرفی نامه کشاورزان در هنگام تحویل گندم و نماینده کشاورزان حضور دارند

.

وی افزود: بانک عامل در خرید تضمینی گندم در سال جاری بانک کشاورزی بوده و تاکنون ۹۹ درصد از وجه کلزاکاران مازندران به آنها از طریق بانک کشاورزی پرداخت شد.

 

خرید ۴۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان

 

جعفری, همچنین میزان خرید تضمینی کلزا را ۴ هزار و ۶۳۹ تن عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۲ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

 

وی افزود: ۳۵ مرکز خرید جهت خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان دایر شده که در حال حاضر ۲۱ مرکز متناسب با حجم برداشت محصول، امر خرید را انجام می‌دهند.

 

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور به اهمیت درجه بندی واحدهای نانوایی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ملی ارتقا بهره وری در زنجیره تولید و مصرف گندم، آرد و نان بوده که مهم‌ترین مصداق آن طرح رتبه بندی نانوایی‌ها است.

 

جعفری تاکید کرد: مسئولان نمایندگی‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها و اتحادیه خبازان باید نسبت به اتمام این طرح به شکل شایسته اقدام کنند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.